معاون پارلمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛
در طی چندساله اخیر 5/5 برابر شاخص پهنای باند و بیش از 8/4 برابر شاخص شبکه انتقال در استان خوزستان رشد داشته است
کد خبر: ۳۲۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ 10 November 2016
به گزارش تابناک خوزستان، در مراسم اتعقاد تفاهم نامه های اشتغال زا در حوزه فناوری اطلاعات که با حضور دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیات های همراه در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار گردید، دکتر مرتضی براری معاون پارلمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: در  طی چند سال گذشته در حوزه زیرساخت های استان خوزستان صدها میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است که به تبعه آن شاهد رشد چند برابری شاخص های استان هستیم.
 
وی در ادامه افزود: در طی چندساله اخیر 5/5 برابر شاخص پهنای باند و بیش از 8/4 برابر شاخص شبکه انتقال در استان خوزستان رشد داشته است. هدف ما از انعقاد این 18 تفاهم نامه در استان خوزستان این است که تمامی دستگاه ها و شرکت های بومی در توسعه شاخص های رشد مشارکت نمایند و از ظرفیت زیرساخت ها در جهت ارائه خدمات و سرویس به مردم استفاده حداکثری صورت گیرد. در این رابطه از شرکت های توانمند دعوت کردیم تا در استان حضور یابند و در راستای کمک به شرکت های بومی و ایجاد کسب و کارهای بومی برای توانمد سازی استان خوزستان در حوزه اقتصاد محتوا گامی بلند بردارند.

معاون پارلمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: در راستای زیرساخت عقب افتادگی وجود ندارد. بر طبق برنامه پنجم توسعه شاخص های مورد هدف ما در خوزستان تحقق یافته است. در حال حاضر در استان بیش از 43 شهر متصل به اینترنت 3G هستند. در بیش از 2000 روستا زیرساخت پهن باند پیاده سازی شده است. هدف ما این است که این خدمات را به این روستاها ارائه نماییم.
 
وی اذعان کرد: پیش بینی رشد سه برابری حجم بازار بخش فناوری اطلاعات و تغییر اقتصاد ما از اقتصاد شبکه به اقتصاد محتوا فرصتی را در جهت رشد حداکثر اقتصاد محتوا در سطح کشور بویژه استان خوزستان فراهم کرده است.

براری گفت: اگر در اقتصاد شبکه 5/4 میلیون نفر عضو هستند اما باید گفت در اقتصاد محتوا 358 میلیون مردم عرب زبان جزء مخاطبان بازار این استان قرار دارند.

  معاون پارلمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: امیدواریم با تدوین این برنامه و انعقاد تفاهم نامه های اشتغال زا، توانمندسازی شرکت های استان خوزستان و ایجاد کسب و کارها بومی برای حضور حداکثری استان در اقتصاد ICT هر چه سریعتر صورت گیرد.

وی گفت: امیدواریم تا سال آینده یک سبد درآمدی جدید با نام سبد درآمدی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به سبد درآمدی استان خوزستان اضافه شود. 


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار