مدیر‌عامل انجمن خیران کتابخانه‌ساز کرمانشاه:
مدیر‌عامل انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان کرمانشاه با بیان اینکه در حوزه اهدای کتاب جزو سه استان برتر کشور هستیم، گفت: تا‌کنون خیران کرمانشاهی 15 هزارجلد کتاب را به کتابخانه‌های عمومی هدیه داده‌اند.
کد خبر: ۳۲۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳ 15 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،رضا کریمی امروز با بیان اینکه کتابخانه عمومی استان کرمانشاه در ایام هفته کتاب برنامه‌هایی دارند، اظهار داشت: برگزاری نشست‌ها و نقد کتاب، دیدار با آیت‌الله شیخ مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، نشست‌ تخصصی با اساتید دانشگاه، تجلیل از خادمان عرصه کتاب و... از جمله برنامه اجرایی هفته کتاب، کتابخوانی و کتابداری است.

مدیر‌عامل انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان کرمانشاه درخصوص نقش و جایگاه اهمیت مطالعه در زندگی شخصی و اجتماعی، گفت: اگر انسان بخواهد زندگی آرام و راحت داشته باشد برای فائق آمدن بر مشکلات باید همواره مطالعه داشته باشد، دانایی آرامش را به‌دنبال دارد.

این مسؤول با اشاره به اینکه انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان کرمانشاه دومین انجمن ثبت شده رسمی در کشور است، ادامه داد: نهاد کتابخانه عمومی کشور هم‌راستا با دیگر نهادها از جمله آموزش و پرورش اقدام به راه‌اندازی انجمن خیران کتابخانه‌ساز کرده است که این نهاد در استان از سال 91 به‌طور رسمی آغاز به کار کرده است.

کریمی اهدای کتاب با شعار «هر کرمانشاهی یک جلد کتاب» را از طرح‌های موفق انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان کرمانشاه دانست و تصریح کرد: این طرح به مدت 2 ماه است که به طور جدی در استان به اجرا در آمده است و تا‌کنون خیران کرمانشاهی 15 هزارجلد کتاب را به کتابخانه‌های عمومی هدیه داده‌اند.

مسؤول حقوقی و مشارکتی کتابخانه‌های عمومی استان از برگزاری جشنواره با حضور خیران اهدای کتاب در پایان سال خبر داد و یادآور شد: در بحث اهدای کتاب جزو سه استان برتر کشور هستیم.

وی توسعه کتابخانه‌ها عمومی از جنبه منابع کتابخانه‌ای، تجهیز، نوسازی و بازسازی کتابخانه‌ها را در قالب اهداف مهم انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان کرمانشاه عنوان کرد و افزود: در این راستا با خیران را در ساخت، تجهیز و نوسازی کتابخانه‌ها ارتباط مستقیم داریم.

کریمی با بیان اینکه مرکز اهدای کتاب کتابخانه امیرکبیر است، متذکر شد: طرح کمیته بانوان در استان چند ماهی است در استان شروع به کار کرده که استان کرمانشاه به‌عنوان پایلوت این طرح محسوب می‌شود.

مدیر‌عامل انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان کرمانشاه طرح‌های خشت دانایی و همیار را از دیگر طرح‌های این انجمن دانست و گفت: در طرح خشت دانایی هر کس به هر اندازه‌ای (به اندازه پول یک عدد آجر) می‌تواند به کتابخانه‌ها کمک کند و در طرح همیاری افرادی که عضو کتابخانه هستند می‌توانند همیار کتابخانه خود از لحاظ کمک مالی یا فکری باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار