معاون فرماندار گیلانغرب از بافت 228 متر فرش دستباف توسط 600 تن از هنرمندان این شهرستان در نیمه نخست امسال به ارزش هفت میلیارد ریال خبر داد.
کد خبر: ۳۲۹۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲ 15 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، فرهاد همتی روز سه شنبه در جلسه کمیته فرش، شمار بافندگان فرش در این شهرستان را یک هزار و 200 تن اعلام کرد و افزود: از این تعداد، 600 تن در زمینه بافت فرش دستباف و تابلو فرش مشغول فعالیتند.
وی اظهار کرد: این میزان فرش در کارگاه های خانگی و یک واحد غیرمتمرکز موجود در شهرستان گیلانغرب تولید شده است.
وی بیان کرد: فرش دستباف گیلانغرب به لحاظ کیفیت جایگاه بسیار خوبی در سطح کشور دارد و جزء سه شهرستان برتر استان کرمانشاه است.
وی اضافه کرد: قالی بافی به عنوان یک هنر بسیار ارزشمند ریشه در فرهنگ کهن ایرانیان دارد و باید جایگاه کشور به عنوان اولین مبتکر این صنعت در جهان ارتقا یابد و همدلی، توجه ویژه به برنامه ها و یکنواختی در نظارت می تواند فاصله ایجاد شده را به حداقل برساند.
معاون فرماندار گیلانغرب گفت: طرح توجیهی برای توسعه و حمایت از این صنعت توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان ارایه شد و دفتر مناطق محروم نیز در حال تخصیص اعتبار مناسب در این زمینه به شهرستان گیلانغرب است.
همتی اظهار داشت: با توجه به وجود بازار صنعت فرش در آن سوی مرز، زمینه صادرات آن به عنوان یکی از کالاهای ارزآور به ویژه در بحث اقتصاد مقاومتی فراهم است و با توجه به توانمندی های موجود، باید تلاش شود این قابلیت ها به فعل درآید.
مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت گیلانغرب نیز در سخنانی مهم ترین مشکل فرش بافان این شهرستان را بیمه نبودن فعالان این عرصه عنوان کرد.
نورالدین پرویز افزود: هم اکنون از مجموع 600 بافنده فرش، تنها 65 تن زیر پوشش بیمه هستند و همین موضوع هم باعث تعطیلی نیمی از واحدهای فرش بافی شهرستان شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار