رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه:
کرمانشاه- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: تولید بیواتانول از پتانسیل‌های خوب سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه محسوب می‌شود و ارزش افزوده بالایی خواهد داشت.
کد خبر: ۳۳۲۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ 21 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از مهر،نعمت‌الله حقیقی اظهار داشت: با توجه به وجود سامانه گرمسیری انتقال آب در استان و آب پر بودن صنعت و وجود پهنه آهن در شهرستان سنقر، پتانسیل سرمایه گذاری در بخش ذوب آهن با ظرفیت تولید ۳ میلیون تن  و اشتغالزایی ۳ هزار نفر در استان وجود دارد.

وی تولید بیواتانول را از دیگر پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه دانست و گفت: وجود پالایشگاه و الزام استفاده از بیواتانول در پالایشگاه و همچنین ارزش افزوده بالای این محصول ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن در استان را دارد.

حقیقی بیان کرد: استان کرمانشاه دو و نیم درصد جمعیت و یک و نیم درصد مساحت کل کشو را دارد و به دلیل موقعیت جغرافیایی و پتانسیل‌های آب و هوایی، نیروی انسانی، کشاورزی، معدنی، نفتی، صادراتی، توریسم سلامت، گردشگری و... از استان‌های مستعد برای رشد و توسعه صنعت معدن و تجارت است.

وی پتانسبل کرمانشاه در حوزه صنعت معدن و تجارت را از ظرفیت‌های خوب برای سرمایه گذاری دانست و گفت: با توجه به قرار گرفتن در میانه غربی کشور و همجواری با عراق و داشتن ۳۶۶ کیلومتر مرز مشترک و داشتن ۵۰ درصد صادرات به عراق از مرزهای استان و دسترسی به سایر کشورها فرصت خوبی جهت فعالیت‌های تجاری بخصوص تجارت خارجی و سرمایه گذاری در کالا و محصولات صادرات محور داریم.

حقیقی در ادامه گفت: طی ۶ ماهه امسال ۲۶ واحد صنعتی غیرفعال در استان کرمانشاه با سرمایه گذاری ۱۴۷۰ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال ۸۰۰ نفر فعال شد.

وی از صدور ۲۱ پروانه اکتشاف معدنی طی ۶ ماه نخست امسال در استان خبر داد و بیان کرد: همچنین در این مدت ۱۱ فقره مجوز برداشت معدن صادر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار