سالانه بیش از 6 میلیون تن زباله صنعتی و ویژه در استان خوزستان تولید می شود
کد خبر: ۳۳۴۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷ 26 November 2016
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به فعالت 76 واحد صنعتی در استان گفت: سالانه 6 میلیون تن پسماند صنعتی و 568 هزار تن پسماند ویژه در خوزستان تولید می شود.

احمدرضا لاهیجان زاده با ارائه گزارشی از وضعیت مدیریت پسماندهای صنعتی و ویژه در استان، اظهار کرد: خوزستان قطب صنعتی کشور است و بالاترین میزان تولید پسماندهای ویژه و صنعتی را دارد.

وی مهمترین تولید کننده پسماندهای صنعتی را صنایع پتروشیمی و نفتی با سهم 70 درصد عنوان کرد و افزود: صنایع فلزی مانند کارخانه های فولاد و نوردو شهرک های صنعتی نیز در رده بعد قرار دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه روزانه سه هزار و 600 تن زبالهعادی در خوزستان تولید می شود افزود: همچنین روزانه 15 تن پسماند پزشکی وعفونی نیز در این استان تولید می شود.

به گفته لاهیجان زاده 6 تا 10 میلیون تن در سال نیز پسماند کشاورزی تولید می شود

که این مقدار پسماند اکنون جزو تهدیدات زیست محیطی به شمار می آید ، اما بیشتر آن قابلیت استفاده مجدد و بازیافت دارد.

پسماندبه مواد جامد، نیمه جامد و مایع (به استثنای فاضلاب) گفته می شود که به طور مستقیم یا غیرمستقیم حاصل از فعالیت انسان بوده و زائد تلقی می شود.

پسماندها به پنج گروه پسماندهای عادی، پسماندهای پزشکی (عفونی و بیمارستانی) ، پسماندهای ویژه، پسماندهای کشاورزی و پسماندهای صنعتی تقسیم می شوند.

پسماندهای ویژه به علت بالا بودن حداقل یکی از خواص خطرناک، از قبیل سمیت، بیماری زایی، قابلیت انفجار یا اشتعال، خورندگی و مشابه آن به مراقبت، الزامات، دستورالعمل و رهنمودهای تخصصی مرکز سلامت محیط و کار ویژه نیاز دارند همچنین پسماند خطرناک شامل فرآورده هایی می شود که در صورت مدیریت نا مناسب می توانند برای سلامت انسان و محیط زیست خطر ذاتی یا بالقوه ایجاد کنند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار