مدیرکل بهزیستی کرمانشاه:
دکتر امید قادری: با دریافت تسهیلات اشتغال زایی معلولان، مستمری آنها قطع می شود و این مساله باعث عدم تمایل آنها به دریافت تسهیلات می شود.
کد خبر: ۳۳۹۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴ 05 December 2016

به گزارش تابناک کنفرانس خبری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اصحاب رسانه به مناسبت هفته معلولان در روز 15 آذر برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی استان در خصوص علت بالا بودن  آمار معلولیت در استان کرمانشاه گفت: جنگ تحمیلی ایران و عراق،  عدم زیرساخت های مناسب جاده ای، اشتباهات پزشکی، بافت قومی قبیله ای و بیماری های ژنتیکی عمده دلایل معلولیت در کرمانشاه است.

دکتر امید قادری تعداد معلولان استان کرمانشاه را ۳۱ هزار و ۹۸۹ نفر بیان کرد و گفت: از این تعداد ۱۱ هزار و ۳۸۹ نفرمعلولان جسمی و حرکتی، ۳ هزار و ۸۰۷ نفر معلول بینایی، ۲ هزار و۳۲۹ نفر معلولین روانی هستند.

وی افزود:  تعداد یک هزار و ۶۴۰ دانش آموز و۴۵۰ نفر دانشجو تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که هزینه دانشجویان در دانشگاه آزاد ۱۰۰ درصد پرداخت شده و با تلاش های صورت گرفته خانواده های دارای ۲ معلول به بالا تا پایان در استان سال جاری دارای مسکن می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه  مقرر شده پنج ساختمان پزشکی پرتردد در محدوده پارکینگ شهرداری که ازدحام پزشکان در آن زیاد است برای تردد معلولین مناسب سازی شود، افزود: پنج منطقه در شهر کرمانشاه به عنوان پایلوت مناسب سازی برای تردد معلولین و جانبازان تا پایان سال تکمیل می شود.

وی افزود: مکاتباتی هم صورت گرفته که امکاناتی برای حمل و نقل و تردد معلولین با تاکسی و اتوبوس صورت گرفته ،امیدواریم در آینده ای نزدیک این مشکل نیز رفع شود.

مدیرکل بهزیستی استان در خصوص ارائه وام خود اشتغالی به معلولان گفت: وام هایی جهت خود اشتغالی به مدد جویان داده می شود اما متاسفانه این وام ها کفاف یک شغل خوب را نمی دهد.

قادری با بیان اینکه رقم تسهیلاتی که برای اشتغال مددجویان پرداخت می‌شود 15 میلیون تومان است، گفت: مددجویان به دلیل نداشتن ضامن، کمبود رقم تسهیلات و اینکه با دریافت تسهیلات مستمری آنها قطع می‌شود، تمایلی به گرفتن تسهیلات اشتغالزایی ندارند.
وی سهمیه تسهیلات اشتغالزایی که برای امسال استان در بهزیستی در نظر گرفته شده را 30 میلیارد تومان اعلام کرد که تا کنون 10 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.
به گفته این مسئول، این رقم پرداختی کم ناشی از عدم تمایل خود مددجویان است، وگرنه بانک‌ها همکاری خوبی در این خصوص دارند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: با این وجود سال گذشته بیش از 670 نفر از معلولین از تسهیلات اشتغال برای خودکفایی استفاده کردند.

قادری با اشاره به برنامه های دولت تدبیر و امید برای معلولان در سال جاری گفت: این دولت مستمری معلولان را افزایش داده و در صدد است در جریان استخدامی ها در دستگاه های دولتی 3درصد از جامعه معلولان را در کارهای دولتی جذب کند و متاسفانه در سال گذشته دستگاه ها  این 3 درصد را برای معلولان اختصاص ندادند و هیچگونه استعلامی از ما نگرفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار