شانزدهم آذر نماد عینی استکبار ستیزی، استقلال خواهی و عدالت طلبی و آزادی خواهی ملت ایران اسلامی است.
کد خبر: ۳۳۹۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ 06 December 2016
شانزدهم آذر سال ۱۳۳۲، روزی است که سه دانشجوی دانشگاه تهران، شهیدان احمد قندچی، مصطفی بزرگ نیا و شریعت رضوی در اعتراض به دخالت های آمریکا و انگلیس در امور داخلی ایران و سفر "ریچارد نیکسون" معاون رئیس جمهوری آمریکا به تهران، همراه با دیگر دانشجویان آزاده وطن بپاخاستند و سینه های خود را آماج گلوله های رژیم پهلوی قرار دادند تا سندی دیگر از روح استکبارستیزی، ‌ استقلال‌خواهی، عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی فرزندان این سرزمین را برای همیشه در تاریخ جهان ثبت و ضبط کنند.

شانزدهم آذر سرآغاز حرکتی نوپا در سیر استکبار ستیزی دانشجویان بود که با پیروزی انقلاب اسلامی اوج دوباره گرفت و در گرماگرم حوادث پس از انقلاب به بلوغ کامل رسید.

 این نسیم رحمت الهی بود که ذائقه عدالت خواه دانشجویان ایرانی را بیدار و آنها را بر ضد استکبار برانگیخت. شانزدهم آذر نشان بارزی از نقش بی نظیر و بی بدیل دانشجویان ایران اسلامی در شناخت ریشه های استعمار و مبارزه صادقانه با مصادیق استکبار است. مبارزه ای که تا امروز در عرصه های مختلف داخل و خارج از کشور ادامه داشته و خواهد داشت. 

تاریخ گواه آن است که اساس یادبود این روز، بر تقویت روحیه تهاجم علیه استکبار است.
پیام روز شانزده آذر و نقش برجسته جنبش دانشجویی به حدی روشن است که دانشجوی و‌لایتمدار ایرانی با شناخت عمیق از سیاست‌های استعماری غرب و درک صحیح از شرایط دنیای امروز پس از گذشت نزدیک به ۶۳ سال از آن واقعه تاریخی و ماندگار توانسته است در سایه سار نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری داهیانه مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) نقشه‌های شوم آنان را یکی پس از دیگری نقش بر آب و قله‌های رفیع علم و فناوری را یکی پس از دیگری فتح کند.

و اینک هیات رئیسه، دانشجویان معزز و کارکنان شریف دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز دوشادوش جامعه دانشگاهی کشور و سایر اقشار جامعه، ادامه دهندگان راه این شهدای دانشجوی می باشند.

ما دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، ضمن بزرگداشت شانزده آذرماه، روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای جنگ تحمیلی، شهدای هسته ای کشور و شهدای مدافع حرم امید داریم با پیروی از فرامین داهیانه مقام معظم رهبری (زید عزه)، با پاسداشت انقلاب شکوهمند اسلامی همواره ادامه دهنده راه حضرت امام خمینی (ره) و شهدای به خون غلتیده این نظام مقدس تا رسیدن به آرمانهای بالنده و متعالی آنان باشیم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار