استاندار کرمانشاه:
رازانی: فضای کسب و کار برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در کرمانشاه فراهم است.
کد خبر: ۳۴۲۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹ 12 December 2016

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، همایش بزرگ فرصت های سرمایه گذاری با حضور مهمانانی از کشورهای خارجی در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد.

دکتر اسدالله رازانی  در در این همایش با اشاره به پتانسیل‌ها و توانمندیهای استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه یکی از قطب های کشاورزی بوده و نیازهای مناطق همسایه را تامین می کند، همچنین دارای 6 درصد از اراضی زراعی کشور بوده و 8 درصد آب های کشور در آن وجود داشته،  همچنین دارای محصولات کشاورزی متنوع از جمله غلات، محصولات پروتئینی و انواع محصولات مربوط به صنایع غذایی دام، طیور و شیلات می باشد.

استاندار با بیان اینکه طول مرز استان کرمانشاه با کشور عراق 370 کیلومتربوده و 50 درصد از تمام تجارت کشور ایران و عراق از این استان صورت میگیرد،گفت: این در حالی است که  میزان صادرات استان های کردستان، خوزستان، ایلام و آذربایجان غربی به همراه یکدیگر یه 50 درصد می رسد.

رازانی با اشاره به وجود منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین در نقطه صفر مرزی، افزود: از دیگر مزایای کرمانشاه این منطقه ویژه اقتصادی است که پرونده تبدیل  آن به منطقه آزاد تجاری روی میز دولت است و در همین هفته به تصویب هیات دولت خواهد رسید .

وی با بیان اینکه کرمانشاه از نظر زیرساخت‌هایی مانند آب، برق و ... مشکلی ندارد، تصریح کرد: اکنون ظرفیت 1500 مگاوات تولید برق را در استان داریم و دو هزار مگاوات ظرفیت دیگر نیز در دست احداث است.

استاندار با بیان اینکه استان کرمانشاه دارای 3 کارخانه پتروشیمی و 2 کارخانه در حال احداث است، افزود: بعد از استان خوزستان و بوشهر کرمانشاه قطب پتروشیمی کشور است.

رازانی با اشاره به موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد استان کرمانشاه، یادآوری کرد: کرمانشاه به جمعیت 10 میلیون نفری بازار مصرف داخل کشور با فاصله کمتر از دو ساعت دسترسی دارد و مرکز منطقه غرب است.

وی ضمن اشاره به سفر دکتر روحانی و توجه خاص ایشان به کرمانشاه، گفت: در سطح استان وفاقی همگانی، عزمی ملی در ضرورت و مقدم شمردن توسعه استان به وجود آمده که کرمانشاه را به روزهای خوب خود برسانیم به همین علت در کرمانشاه فرش قرمزی پیش روی سرمایع گذاران خارجی و داخلی پهن است.

استاندار با بیان اینکه کرمانشاه سرزمین فرصت هاست، افزود: به سرمایه‌گذاران اطمینان می‌دهیم که اگر به کرمانشاه بیایند حمایت خواهند شد و فضای کسب و کار برای آنها فراهم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار