اجرای پروژه فاز دو تصفیه خانه آب شهرستان کارون در سال جاری یکی از مهم ترین اقدامات در حوزه آب از زمان تبدیل شدن آن به شهرستان محسوب می شود.اخیرا این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال وارد مرحله اجرایی گردید
کد خبر: ۳۴۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳ 18 December 2016
 اجرای پروژه  فاز دو تصفیه خانه آب  شهرستان کارون در سال جاری یکی از مهم ترین اقدامات در حوزه آب از زمان تبدیل شدن آن به شهرستان محسوب می شود.اخیرا این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال وارد مرحله اجرایی گردید.

شهرستان کارون با انتزاع از بخش مرکزی شهرستان اهواز در ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۱ توسط هیئت وزیران تصویب و ابلاغ شد و شرکت آبفا اهواز در مدت این چهارسال باتوجه به نقشه تصویب شده ،خدمات مختلفی در دو حوزه آب و فاضلاب انجام داده است.

عمده این خدمات در سال جاری و باتوجه به جذب اعتبارات توسط استاندار خوزستان در حال اجرا می باشد که شهروندان این شهرستان در آینده ای نزدیک شاهد نتایج آن خواهند بود.

طبیعتا ساخت و سازهای غیرمجاز و بی رویه ای که در این شهرستان در حال انجام می باشد شامل این خدمات نخواهد بود و جز اعمال فشار مازاد بر بدنه شبکه آب مشترکان قانونی نتیجه دیگری به همراه ندارند.

عدم نصب انشعابات غیرمجازو پمپ های مکش بر شبکه آب، داستانی تکراری است که شرکت آبفا اهواز مدت هاست نسبت به نتایج منفی آن وارد عمل گردیده است اما متاسفانه همچنان مجبور به شناسایی و تبدیل وضعیت آن ها می باشد.

مکش غیرمجاز آب در یک خیابان می تواند به راحتی عامل افت فشار و ورود گل و لای به شبکه آب در خیابان دیگری باشد .

همانطور که گفته شد، اجرای پروژه  فاز دو تصفیه خانه آب  شهرستان کارون در سال جاری یکی از مهم ترین اقدامات در حوزه آب از زمان تبدیل شدن آن به شهرستان محسوب می شود.

اعتبار این پروژه بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال اعلام گردیده است.

ایجاد یک حوضچه پیش ته نشین آب به طول ۲۰۰ متر در این تصفیه خانه، توان تصفیه آب را  بالا برده و ظرفیت تولیدرا از ۴۰ هزار به حدود ۷۰۰ هزار متر مکعب خواهد رساند.

با اتمام مرحله اول این پروژه افت فشار و کم آبی در برخی مناطق این شهرستان مرتفع خواهد شد.

منبع: تابناک
برچسب ها: شرکت آبفا اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار