هفته پانزدهم جام خلیج‌فارس، از روز جمعه با برگزاری سه دیدار آغاز می‌شود که صبا بحران‌زده در خوزستان باید به مصاف استقلال این شهر برود.
کد خبر: ۳۴۶۳۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ 20 December 2016
به گزارش تابناک قم، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور به ایستگاه پانزدهم و نیم فصل نخست خود رسید.

هفته پانزدهم جام خلیج‌فارس، از روز جمعه  با برگزاری سه دیدار آغاز می‌شود که صبا بحران‌زده در خوزستان باید به مصاف استقلال این شهر برود.

دو تیم از ساعت از 15:15 دقیقه سوم دی‌ماه در ورزشگاه غدیر اهواز برابر یکدیگر صف‌آرایی کردند که قضاوت این بازی بسیار حساس بر عهده حسن اکرمی خواهد بود.

شرایط جدولی هر دوتیم در هفته آخر نیم فصل اول، بازی را به حساسیت‌های خاص خود نزدیک کرده است.

صبای قم به استقبال این بازی می‌رود تا بلکه بتواند چاره‌ای کند و از شرایط موجود خود رها شود و استقلال خوزستان نیز برای ارتقا جایگاه جدولی و فرار از خطر سقوط راهی میدان می‌شود.

هدف هر دو تیم در این بازی برای خودشان بسیار مهم است چراکه باخت هر دو تیم در پایان فصل می‌تواند برایشان به یک حسرت تبدیل شود.

شاگردان سید سیروس پور موسوی که این روزها در میانه جدول رقابت‌ها به سر می‌برند و به جهت این‌که این تیم سال گذشته عنوان قهرمانی را به‌دست آورده از هر لحاظ می‌تواند خطرناک باشد.  

آبی پوشان خوزستانی در دیدار هفته گذشته برابر گسترش فولاد با نتیجه دو بر یک مغلوب شده‌اند و پا به میدان می‌گذارند تا نتیجه و ناکامی هفته گذشته را بتوانند جبران کنند.

درصورتی‌که استقلال خوزستان پیروز بازی باشد، می‌تواند صعود سه پله‌ای در جدول داشته باشد و در رده هشتم قرار بگیرد و با این رتبه به تعطیلات نیم فصل برود.

از طرفی تیم استقلال بر روی کاغذ شانس بیشتری برای پیروزی دارد، زیرا که بازیکنان سطح بالاتر و روحیه بهتری نسبت به صبای قم دارد.

در رأس و خط حمله در این تیم رحیم زهیوی و حسن بیت سعید حضور دارند که در تمام بازی هادروازه حریفان را تهدید کرده‌اند و ممکن است در برخی از زمان‌های بازی خط دفاعی صبا را آزار دهند.

در چهارده هفته اخیر استقلالی‌ها تنها 3 پیروزی را به‌دست آورده‌اند، 5 تساوی و 6 باشکست را در سبد اندوخته‌های خود جمع‌آوری کرده‌اند.

اگر بخواهیم خط دفاعی دو تیم با یکدیگر مقایسه کنیم، تفاوت زیادی را در آن شاهد نیستیم، در خط دفاعی استقلال خوزستان با توجه به حضور بازیکنانی همچون محمد طیبی و عزت‌الله پورقاز 19 گل را دریافت کرده است و صبا نیز در این پانزده هفته 20 گل را پذیرفته که یک آمار بد  و آسیب‌پذیر را در خط دفاعی هر دو تیم را نشان می‌دهد.

استفاده از آسیب‌پذیری خط دفاعی بر عهده مهاجمان خواهد بود، هر مهاجمی که بتواند از اشتباهات این خط استفاده کند قطعاً تیم خود را پیروز میدان خواهد کرد.

در آن‌طرف مستطیل سبز صبایی هست که این روزها با بدترین شرایط خودش در سال‌های اخیر روبه‌رو شده و با مشکلات بسیار زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

شاگردان عبدالصمد مرفاوی در حالی به مصاف آبی پوشان خوزستانی می‌روند که دیدار هفته گذشته خود را برابر نفت تهران واگذار کرده‌اند و بیش از 90 روز از آخرین پیروزی صبا می‌گذرد یعنی سه ماه است این طعم پیروزی را نچشیده است.

شاید بتوان گفت پیروزی برای صبایی‌ها در این مسابقات نزدیک است چراکه سرمربی صبا اهل خوزستان است و با سبک و شیوه بازی این شهر آشنایی دارد.

درصورتی‌که صبا با پیروزی کار خود را در نیم فصل به‌پایان برساند، ارتقایی در جدول پیدا نخواهد کرد اما امید آن است که وضع نابه سامان امتیازی خود را به سامان کند و از این شرایط بد بحرانی بگذرد.

تنها امیدی هواداران و علاقه‌مندان به فوتبال استان قم دارند این است که مدیران صبا از تعطیلات نیم فصل استفاده کرده و به جذب بازیکنان کارآمد بپردازند و نقاط ضعف این تیم را برطرف نمایند.

حالا چندین سؤال و گمانه و زنی در مورد این تیم وجود دارد، اول اینکه آیا مرفاوی می‌تواند به طلسم 90 روزه پایان دهد؟ دوم آیا مرفاوی برای نیم فصل دوم در صبا می‌ماند؟ و مورد سوم که از همه مهم‌تر آیا صبا در لیگ برتر می‌ماند یا خیر؟

شنیده حاکی از این است که مسئولان استان بَنا دارند که تمرینات این تیم را در نیم فصل منحل کرده و انحلال باشگاه صبای قم را اعلام کنند که البته در ورزش قم از سوء مدیریت‌ها تازگی نخواهد داشت.

نمایندگان فوتبال استان قم در هفته بعد از نیم فصل نیز مجدداً باید به خوزستان بروند و در دور برگشت با صنعت نفت آبادان مقابله کند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار