رئیس کل دادگستری کرمانشاه:
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه قبح و ترس از زندان‌ها نباید از بین رود، گفت: برخی از قضات در اعمال مجازات‌ها دیدگاه سنتی دارند، نباید تنها برای زندانی شدن مجرم تصمیم گرفت.
کد خبر: ۳۴۷۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶ 22 December 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از فارس از کرمانشاه،  محمد‌رضا عدالتخواه پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های استان، با اشاره به سی‌سال خدمت دلسوزانه اژد اسدبیگی (مدیر‌کل سابق زندان‌های استان کرمانشاه) اظهار داشت: مدیر‌کل جدید در چند ماه اخیر که شروع به کار کرده به تأسی از اسد‌بیگی دلسوزانه در تلاش است‌.

عدالتخواه به دیدگاه سنتی برخی از قضات در اعمال برخی مجازات‌ها اشاره کرد و گفت: برای برخی از جرم‌های خرد براساس تصویب قانون سال 82 مجازات زندان اعمال نمی‌شود، اما در برخی از قضاوت‌های قضات مجرم در همین موارد نیز، محکوم به حبس ‌می‌شود‌.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با تأکید بر تغییر دیدگاه جرم و مجرم، ادامه داد: اسلام در موارد معدودی مسأ‌له حبس را بیان کرده است، جرم‌های که اختلال امنیت اجتماعی را به‌دنبال دارد، مرتکب شونده آن باید مدتی در زندان نگهداری و اصلاح شود.

وی با اشاره به تغییر رفتار، راه‌ و روش زندانی پس از گذراندن دوران محکومیت نسبت به گذشته، گفت: ما حق نداریم زندانی را محبوس کنیم، فردی که به زندان می‌آید نباید آن فردی باشد که در بیرون زندان بوده است‌.

عدالتخواه مدیریت اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمین و تربیتی موجب تحول در زندان‌ها دانست و افزود: قضات نباید تنها برای زندانی شدن مجرم تصمیم بگیرند.

وی با بیان اینکه قبح و ترس از زندان‌ها نباید از بین رود، تصریح کرد: کسی که وثیقه دارد باید براساس قانون از وثیقه استفاده شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه رئیس سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمین و تربیتی بر مجازات جایگزین تأکید دارد، افزود: در کرمانشاه برای مجازات 120 هزار ساعت، مجازات‌های جایگزین و خدمات عام‌المنفعه صادر شده که در امور طبیعی و شهرداری به کار گرفته می‌شوند.

عدالتخواه علت ناهنجاری‌ها امروز در جامعه را عدم علاقه فرد به محیط عنوان کرد و گفت: با اجرای طرح جایگزین در استان کرمانشاه تعداد زندانی‌ها نسبت به سال 93 با کاهش 2 هزار نفری مواجه بوده است.

 بر اساس این گزارش، این مراسم با حضور اصغر جهانگیر معاون قوه ‌قضائیه و رئیس سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمین و تربیتی و جمعی از مسؤولان استانی در سالن شهید بهشتی در حال برگزاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار