معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به فعالیت مدارس ابتدایی مناطق روستایی و عشایری این استان گفت: 107 مدرسه در مناطق روستایی و عشایری دورافتاده این استان فعالیت می کنند که کمتر از پنج نفر دانش آموز دارند.
کد خبر: ۳۴۸۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴ 24 December 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛مهر انگیز جلیلیان روز شنبه افزود: از این تعداد سه مدرسه با یک دانش آموز در مناطق دور افتاده و محروم شهرستان ایوان و 10 مدرسه نیز با دو دانش آموز در مناطق دورافتاده شهرستان های سیروان، ایلام، دره شهر، مهران، آبدانان، موسیان و چوار فعالیت دارند.

وی ادامه داد: همچنین 107 مدرسه دیگر در مناطق روستایی و عشایری دورافتاده این استان کمتر از پنج نفر دانش آموز دارند.


وی با بیان اینکه برای آموزش دانش آموزان این مدارس از نیروهای رسمی و جوان تحصیلکرده استفاده می شود گفت: در این مدارس به هیچوجه سرباز معلم ها بکارگیری نشده اند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام جذب دانش آموزان و جلوگیری از بازماندگی تحصیل آنها را در دستور کار این سازمان دانست و گفت: پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی این استان در سال تحصیلی گذشته 99.6 درصد و این میزان در پایه اول ابتدایی 99.88 درصد بوده است.

وی گفت: برای افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان، هرسال احداث مدارس ابتدایی جدید توسط این سازمان در مناطق دورافتاده و عشایری استان در دستور کار قرار دارد و در سال تحصیلی جاری نیز هفت مدرسه ابتدایی جدید در این استان راه اندازی شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه دانش آموزان بازمانده از تحصیل ممکن است در مناطق کور و دورافتاده ای باشند با امور عشایری استان تفاهم نامه ای منعقد شده تا که در صورت اطلاع از این افراد آنها را به آموزش و پرورش معرفی کنند.

به گفته جلیلیان، اکنون 740 مدرسه با 53 هزار و 700 دانش آموز در مقطع ابتدایی در مناطق مختلف این استان در حال تحصیل هستند./م
 
 
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار