معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی شیراز در باره انتشار یک نامه داخلی این سازمان در فضای مجازی توضیح داد و ضمن اینکه انتشار این نامه را تخلف دانست و گفت : دراین نامه در باره ارزان فروشی خارج از ضابطه تذکراتی داده شده است ، ارزان فروشی خارج از ضابطه مانند گران فروشی تخلف تلقی می شود.
کد خبر: ۳۵۰۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳ 29 December 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر مسعود شفیعی اضافه کرد:نامه یاد شده دربرگیرنده مکاتبات داخلی نظام پزشکی با انجمن داروسازان فارس بوده که بر اساس عرف همیشگی انجام شده ، انتشار نامه داخلی در فضای مجازی تخلف و جرم محسوب می شود و هر کسی آن را منتشر ساخته باید پاسخگوی تخلف خود نیز باشد .
معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی شیراز در ادامه با بیان اینکه همه مفاد این نامه قانونی است وموردغیر قانونی از انجمن داروسازان خواسته نشده گفت : دراین نامه بر لزوم پرهیز از ارزان فروشی دارو توسط داروخانه ها تاکید شده است ، سووال این است که چه لزومی دارد داروخانه ها داروها را ارزان تر از مبلغ تعیین شده بفروشند؟ وی ادامه داد:آیا این ارزان فروشی شائبه معیوب بودن دارو و شائبه تاریخ دار نبودن آن را به ذهن متبادر نمی کند؟ بنا بر این همانطور که گران فروشی تخلف محسوب می شود ، ارزان فروشی بی ضابطه هم تخلف است.
شفیعی با بیان اینکه آمادگی داریم همه مفاد این نامه را منطبق و مستند به قانون ارائه دهیم گفت:همانطورکه برگزار کردن حراج برای هر کالایی نیاز به مجوز دارد، پایین آوردن قیمت داروها در داروخانه ها هم نیاز به مجوز قانونی دارد و در صورت نداشتن مجوز ، طبق آیین نامه انتظامی رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه ای شاغلین حرفه های پزشکی با متخلفان برخورد می شود .
در این نامه نیز تاکید شده است که محاسبه قیمت کمتر و یا خودداری از دریافت تعرفه بر اساس مواد 6 ، 10 و 14شرح وظایف و تخلفات صنفی حرفه ای آیین نامه انتظامی رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه ای شاغلین حرفه های پزشکی فاقد وجاهت قانونی بوده و مجازات دارد .
شرح مجازات ها نیز دراین نامه به صورت محرومیت دائم و موقت از اشتغال ، و توبیخ و درج در پرونده بیان شده است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار