"دو پنجره"، نشست ادبی اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با حضور"محمدرضا بایرامی"(نویسنده کودک و نوجوان) برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۱۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷ 29 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، درتاریخ 9 دی 95، با حضور "محمدرضا بایرامی"(نویسنده کودک و نوجوان)، نشست ادبی "دو پنجره" ویژه اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار شد.
دراین نشست که مربیان ادبی کانون نیزدر کنار   اعضا حضور داشتند کتاب "فصل پنجم:سکوت" محمدرضا بایرامی با حضور خود وی نقد و بررسی شد.
در این بخش، اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین، پرسش‌ها و نظرات خود را بیان کردند و در ادامه نویسنده این کتاب، به پرسش‌های مطرح شده پاسخ گفت و درباره بن مایه داستان و خاطراتی که نوشتن این کتاب را رقم زده با بچه ها به گفت و گو نشست.
در بخش دوم این نشست ادبی، شماری از اعضا، آثار خودرا در قالب داستان کوتاه و شعر برای مهمانان این مراسم خواندند.
رمان نوجوان «فصل پنجم سکوت» برای گروه های سنی «د» و «ه» به قلم «محمدرضا بایرامی» نوشته شده است. این رمان در بحبوحه ی روزهای انقلاب اسلامی در ایران اتفاق می افتد. ماجرای  پسر نوجوانی به نام مرتضی است که ناخواسته درگیر اتقاقاتی مهم سیاسی می شود.
ازدیگر آثار این نویسنده کودک  و نوجوان می توان به: کوه مرا صدا زد (رمان) ، بر لبۀ پرتگاه (رمان) ، بعد از کشتار (مجموعه داستان) ، رعد یک بار غرید (داستان)، دود پشت تپه (رمان نوجوانان) ، عقاب های تپۀ60 (رمان نوجوانان) ، دشت شقایق ها (خاطرۀ ادبی) ، هفت روز آخر (خاطرۀ ادبی) ، به کشتی نشسته (داستان) ، به دنبال صدای او (مجموعه داستان) ، عبور از کویر (داستان) ، همراهان (مجموعه داستان) ، دره پلنگها و … اشاره داشت.
بایرامی با کتاب "کوه مرا صدا زد"از قصه‌های سبلان توانست جایزه خرس طلایی و جایزه کبرای آبی سوییس و نیز جایزه کتاب سال سوییس را از آن خود نماید
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار