معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه با تاکید بر لزوم ارتقای دانشگاه های کشور به دانشگاه های نسل سوم گفت: دانشگاه های نسل سوم دانشگاه های کارآفرین است و مسوول پرورش افراد کارآفرین خواهند بود.
کد خبر: ۳۵۲۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴ 01 January 2017
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا دکتر محمد جوشقانی روز یکشنبه اظهار کرد: با تحولات اجتماعی رخ داده در دنیا، دانشگاه ها ماموریت های جدیدی پیدا کرده اند و برای موفقیت باید به دانشگاه های نسل سوم ارتقا پیدا کنند.
او تاکید کرد: افراد کارآفرین افرادی هستند که بتواند فرآیند تجاری سازی ایده های اولیه را سپری کرده و ایده ها را تبدیل به ثروت کنند.
وی ادامه داد: آموزش ایده پردازی و چگونگی تبدیل ایده به پدیده در دوره های شتابدهی و استارتاپ ها انجام می‌شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی تصریح کرد: در استارتاپ ها (شرکت های نوپا) ایده های خام و اولیه به برنامه و طرح تجاری تبدیل و آنهایی که از سوی داوران حائز رتبه شوند از سوی شرکت های بازرگانی مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
جوشقانی تاکید کرد: بررسی های اولیه در خصوص صنایع راکد، غیرفعال و ورشکسته استان کرمانشاه حاکی از این دارد که حدود 50 درصد صنایع استان و حتی کشور به دلیل عدم درک صحیح از بازاریابی دچار رکود شده اند و از این رو برگزاری یک استار تاپ تخصصی با محوریت بازاریابی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
دانشگاه رازی کرمانشاه به عنوان یکی از قطب های علمی غرب کشور اکنون دارای 9 دانشکده و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی بوده و با بهره گیری از دانش و تخصص 10 استاد، 49 دانشیار، 250 استادیار، 46 مربی و در مجموع 355 عضو هیات علمی در 39 گروه آموزشی و حدود 12 هزار دانشجو در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فعالیت می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار