مسؤول فرهنگی سازمان اردویی سپاه کرمانشاه:
مسؤول فرهنگی سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت نبی اکرم‌(ص) استان کرمانشاه گفت: بزرگ‌ترین برنامه فرهنگی کشور با اعزام بیش از 5 میلیون نفر به‌صورت سالانه به مناطق عملیاتی کشور از تحریف دفاع مقدس جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۳۵۲۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 01 January 2017
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،مهدی مظفری امروز با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور، اظهار داشت: هدف از برگزاری اردوهای راهیان نور زنده نگه داشتن یاد، نام شهدا، ادامه راه آن بزرگواران، ترویج فرهنگ شهادت و شهادت‌طلبی است.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار، شهادت‌طلبی و همچنین آشنایی آحاد مردم جامعه با جانفشانی‌های شهدا و عملیات‌های غرور‌آفرین در دوران جنگ تحمیلی از دیگر اهداف این رخداد عظیم فرهنگی است.

به گفته مسؤول فرهنگی سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت نبی اکرم‌(ص) استان کرمانشاه، طبق فرمایش رهبری، دفاع مقدس همانند یک تابلوی عظیم و بسیار باشکوه است و هرچه بیشتر به اصل حادثه نزدیک‌تر شود درباره اجزا و ترکیب آن تعمق بیشتری پیدا می‌کند و ابعاد جدید و شگرف بیشتری می‌توان دست یافت.

مظفری با اشاره به تاریخچه راهیان نور، افزود: از سال 76 برگزاری اردوهای راهیان نور به همت گروه‌های خودجوش مردم به‌ویژه رزمندگان آغاز شد و با همراهی دانشگاه‌ها و محلات این اقدام فرهنگی ادامه یافت و از سال 77 اعزام کاروان‌های دانشجویی و محلات به یادمان‌ها آغاز شد.

این مسؤول تصریح کرد: با سفر رهبر انقلاب در تاریخ هشت فروردین‌ماه سال 78 و حضور ایشان در یادمان شلمچه توجه ویژه‌ای به این موضوع شد و در تاریخ 12 اسفند‌ماه سال 78 ستاد راهیان نور در کشور تشکیل شد و در تاریخ  20 اسفند‌ماه مصادف با حضور مقام معظم رهبری در راهیان نور روز ملی راهیان نور نام گرفت.

وی اضافه کرد: سازمان راهیان نور کشور با سرلوحه قراردادن فرمایشات رهبری مبنی بر جلوگیری از تحریف و فراموشی دفاع مقدس توانسته بزرگ‌ترین و عظیم‌ترین برنامه فرهنگی کشور را با اعزام بیش از 5 میلیون نفر به‌صورت سالانه به مناطق عملیاتی کشور را محقق سازد.

مسؤول فرهنگی سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت نبی اکرم‌(ص) استان کرمانشاه در تشریح فعالیت‌های سازمان اردویی در خدمات‌رسانی به کاروان‌های راهیان نور، خاطرنشان کرد: این معاونت در راستای فعالیت‌ها و ماموریت‌های خود به برگزاری مراسم‌هایی در طول ایام سال اقدام می‌کند که از جمله آن می‌توان به بازسازی واقعه غدیر در استان کرمانشاه و اجرای رزم نمایش با افلاکیان درایام اوج اردوهای غرب کشور در اردوگاه توحید اشاره کرد.

به گفته مظفری، ارسال آثار فرهنگی زائران به جشنواره ره‌آورد سرزمین نور، ایجاد سامانه پیامکی در راستای ارتباط با زائران، برگزاری مراسمات و مسابقات فرهنگی، اردوهای فرهنگی و تجلیل از خادمان، فضاسازی اردوگاه‌ها، حضور راویان و خادمان در یادمان‌ها برای استقبال و بدرقه کاروان‌ها و نصب بنرهای مناسبتی، تهیه نقشه مناطق عملیاتی، بروشورهای فرهنگی، ایجاد هیئات عزاداری، ایستگاه صلواتی، زائرین داخلی و خارجی درایام اربعین حسینی و آماده‌سازی اردوگاه‌ها از دیگر اقدامات سازنده این معاونت به شمار می‌رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار