محمدرحیمی گفت؛
معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام رونق واحدها ی صنعتی را نیازمند همراهی بیشتر بانک ها دانست و تاکید کرد: باید به هر طریقی برای تداوم فعالیت واحدهای تولیدی با آنها همراهی کرده و گره از مشکلات آنها باز کنیم.
کد خبر: ۳۵۳۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ 02 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛رضا محمدرحیمی اظهار کرد: بر اساس جدیدترین آمار تا روز گذشته 187 واحد صنعتی کوچک و متوسط برای دریافت تسهیلات رونق تولید از طریق کارگروه اقتصاد مقاومتی، تسهیل و رفع موانع تولید به بانک های عامل در استان برای دریافت تسهیلات به ارزش یک هزار و 357 میلیارد ریال معرفی شده اند.
 
وی افزود: از این تعداد واحد صنعتی متقاضی تاکنون 83 واحد صنعتی تسهیلات مورد نظر خود را برای تامین سرمایه در گردش به مبلغ 552 میلیارد ریال دریافت کردند.
 
محمد رحیمی یادآور شد: علاوه بر بحث تسهیلات مواردی از قبیل تعیین تکلیف بدهی‌های بانکی، رفع مشکل مالیاتی واحدها، رفع مشکلات بیمه‌ ای و تامین اجتماعی واحدها، تامین زیرساخت‌ها اعم از آب و برق و زمین و حل و فصل مسایل مدیریتی واحدهای صنعتی نیز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به صورت مستمر پیگیری شده است.
 
وی گفت: اختصاص اعتبارات دولتی بیشتر، برای ارائه تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و کشاورزی به منظور تامین سرمایه ثابت و سرمایه درگردش مورد نیاز آنها می تواند ظرفیت بانک های استان را برای پرداخت این تسهیلات به متقاضیان در زمان کوتاه تر و با اقساط بلند مدت گسترش دهد.
 
محمد رحیمی اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد تا با همکاری و مساعدت بانک های عامل در طرح رونق تولید تعداد دیگری از واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال استان را تا پایان سال جاری به چرخه تولید باز گردانیم.
 
 553 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری حدود 265 هزار میلیون ریال و ظرفیت اشتغال 9 هزار و 171 نفر در استان ایلام وجود دارد که 183 واحد معادل 33 درصد از آنها اکنون نیمه فعال و تعطیل است.
 
در گذشته برای اجرا و بهره برداری از واحدهای نیمه فعال و تعطیل ایلام با ظرفیت اشتغال چهار هزار و 516 نفر در مجموع بیش از 23 هزار میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.
 
برای احیا و فعال سازی دوباره این واحدها در دولت یازدهم برنامه ریزی های مناسب و کوشش های بسیاری انجام شده است به گونه ای که در نخستین گام برای دستیابی به این هدف مسائل و موانع آنها بصورت کارشناسی و علمی شناسایی شده است.
 
بر پایه این بررسی ها، 30 واحد نیمه فعال و 86 واحد تعطیل با مجموع 116 واحد صنعتی در این استان با سرمایه گذاری یک هزار و 302 میلیارد ریال قابلیت احیا و فعال سازی دوباره برای بازگشت به چرخه کار و تولید دارد.
 
مهمترین مشکلات و اصلی ترین عوامل تعطیلی و نیمه فعال بودن واحدهای صنعتی و تولیدی استان ایلام نداشتن نقدینگی و سرمایه در گردش، فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات و به روز نبودن فناوری خط تولید و مساله تامین مواد اولیه است.
 
مسائل و چالش های مدیریتی، اختلاف شرکا و نیز مشکلات مربوط به بازار فروش محصول تولیدی از دیگر موانع اصلی تعطیلی و نیمه فعال بودن واحدهای صنعتی استان به شمار می رود.
 
با توجه به شعار سال و نامگذاری آن به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به منظور رفع مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی استان ها از جمله ایلام الزام های اجرایی در نظر گرفته شده که برای تحقق آنها نیاز به همکاری و هم افزایی دستگاه های اجرایی از جمله سیستم بانکی، مالیاتی و بیمه است.
منبع: ايرنا
برچسب ها: صتعت ، رونق ، تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار