مدیر جهاد کشاورزی لارستان با اشاره به مزیت‌های کشت گلخانه‌ای گفت: در سال گذشته بیش از ۷۵۰ تن محصولات گلخانه‌ای در لارستان تولید شده است.
کد خبر: ۳۶۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴ 18 May 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم:علی ارغون، با بیان اینکه سالانه حدود 6 هکتار از اراضی شهرستان لارستان زیر کشت محصولات گلخانه‌ای می‌رود، اظهار داشت: در سال گذشته بیش از 750 تن محصولات گلخانه‌ای در لارستان تولید شده است.

وی با بیان اینکه هر 5 هزار مترمربع کشت گلخانه‌ای، 0/5 لیتر آب در ثانیه نیاز دارد، تصریح کرد: کشت گلخانه‌ای علاوه بر کاهش مصرف آب سبب افزایش تولید در واحد سطح می‌شود.

ارغون با اشاره به اینکه کلاس‌های ترویجی هدفمند و متعددی در مناطق مختلف شهرستان لارستان درباره مزیت‌های کشت گلخانه‌ای نسبت به کشت سنتی برگزار شده است، خاطرنشان کرد: با عنایت به اینکه لارستان یکی از قطب‌های تولید محصولات صیفی در استان است در چند ماه اخیر ایجاد گلخانه‌های تولید نشاء در مناطق صیفی‌کاری شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی لارستان با اشاره به مزیت‌های کشت گلخانه‌ای نسبت به کشت دیم یا آبی گفت: با اجرای طرح کشت گلخانه‌ای می‌توان به نتایجی چون تولید محصول خارج از فصل، کاهش مصرف آب، کنترل بهتر آفات و بیماری‌ها، تولید محصول سالم‌تر، اجرای روش‌های نوین تولید، کنترل عرضه به بازار از راه محدود کردن رشد بوته، تغذیه بهتر در نتیجه تولید محصول مغذی‌تر و ایجاد اشتغال فراگیر دست یافت.

وی در تشریح تسهیلات در نظر گرفته شده برای افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری به کشت گلخانه‌ای در لارستان افزود: همه مراحل صدور پروانه تأسیس گلخانه از طریق سامانه صدور مجوزهای سازمان جهاد کشاورزی و با اولویت انجام می‌شود که مهم‌ترین شرط در صدور پروانه تأسیس گلخانه تأمین آب مورد نیاز است.

ارغون با بیان اینکه متقاضیانی که دارای پروانه بهره‌برداری چاه کشاورزی باشند می‌توانند برای احداث گلخانه اقدام کنند، تصریح کرد: تسهیلات احداث گلخانه با نرخ سود تسهیلات بخش کشاورزی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و همه خدمات فنی و مشاوره‌ای درباره احداث گلخانه نیز توسط کارشناسان جهاد کشاورزی لارستان به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان لارستان با تولید 750 تن محصولات گلخانه‌ای حدود 7 درصد از تولید سبزی و صیفی گلخانه‌ای استان فارس را به خود اختصاص داده است، افزود: یکی از دلایل پائین بودن سهم تولیدات گلخانه‌ای لارستان در استان فارس گستردگی زراعت صیفی در هوای آزاد با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی لارستان با بیان اینکه محصولاتی چون خیار، گوجه، فلفل دلمه‌ای، سبزیجات برگی در فصول سرد سال در گلخانه‌های لارستان تولید می‌شود، عنوان کرد: نشاء محصولاتی مانند فلفل، بادمجان و گوجه نیز برای کشت در فضای آزاد در گلخانه‌های لارستان پرورش داده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار