سفیر هندوستان در ایران، شبکه آبیاری دز را در اقتصاد کشاورزی منطقه شمال خوزستان، کارآمد توصیف کرد
کد خبر: ۳۷۰۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ 31 January 2017
 "سوراب کومار" در جریان بازدید از تاسیسات سد تنظیمی دز، منطقه شمال خوزستان را با ایالت پنجاب هندوستان مقایسه کرد و افزود: پنج رودخانه و یکی از بزرگترین سدها و شبکه های آبیاری هندوستان در ایالت پنجاب قرار دارد.

وی با اشاره به خودکفایی هندوستان در کشت محصولات برنج و گندم افزود: در زمینه تامین سایر محصولات کشاورزی می توانیم با ایران تعامل متقابل داشته باشیم.

سفیر هندوستان با بیان اینکه اقتصاد هندوستان نیز همانند شمال خوزستان بر پایه کشاورزی است، ادامه داد: ایران و بویژه خوزستان می تواند شریک اقتصادی خوبی برای هندوستان باشد؛ به این صورت که محصولات منحصر به فردی که در هند و خوزستان تولید می شود صادر و یا دانش و تجربه این دو کشور به یکدیگر منتقل شود‌.

در جریان بازدید چند ساعته سفیر هندوستان از سد تنظیمی دز، علاوه بر بازدید میدانی از تاسیسات آبیاری، وی و هیئت همراه از طریق فیلم مستند "Vital Artery" (شریان حیات)، تولید روابط عمومی شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان با شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی و نحوه آبیاری اراضی کشاورزی منطقه شمال خوزستان آشنا شدند.

سفیر هندوستان به دعوت دفتر دزفول انجمن دوستی ایران با سایر کشورها و هماهنگی شهرداری، شورای اسلامی شهر و فرمانداری دزفول به منظور آشنایی با ظرفیت های این شهرستان و با هدف توسعه مبادلات اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و کشاورزی به دزفول سفر کرد.

منبع: تابناک
برچسب ها: سفیر هندوستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار