نخستین جشن حمایت از دانش‌آموزان استثنایی، همزمان در 8000 آموزشگاه استان فارس برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۰۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴ 01 February 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا: مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس، چهارشنبه 13 بهمن و در آئین نمادین جشن حمایت از دانش‌آموزان استثنایی، گفت: انجمن حمایت از دانش آموزان استثنایی، با ابتکار آموزش و پرورش فارس برای کمک به دانش‌آموزانی که نیازمند یاری هستند، تشکیل شده است.

حمیدرضا آذری با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام و آموزه‌های انسانی در خصوص یاری رساندن به انسان‌های نیازمند، گفت: باید شکرگزار باشیم که خداوند توفق خدمت به دانش آموزان استثنایی را به ما داده است.

وی با بیان این‌که دانش آموزان استثنایی بیشترین استحقاق کمک را دارند، گفت: اگر به این دانش‌آموزان کمک و توجه شود، امکان بروز توانمندی‌های آنان فراهم خواهد شد.

آذری اضافه کرد: وظیفه ما این است زمینه‌ای فراهم کنیم تا هیچ خانواده‌ای در فارس غم تحصیل و توانبخشی دانش‌آموز استثنایی خود را نداشته باشد.

او با بیان این‌که آموزش و پرورش و اولیای دانش‌آموزان بر کار این انجمن نظارت مستقیم دارند،‌ گفت: یکی از نیازهای مهم، آموزش اولیاء دانش‌آموزان استثنایی است که این انجمن با برگزاری دوره‌های آموزشی می‌تواند این نیاز را مرتفع کند.

معاون آموزش استثنایی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: با فعال شدن انجمن حمایت از دانش‌آموزان استثنایی، بستر مناسبی برای معرفی مسائل و مشکلات و رویکرد آموزشی مدارس استثنایی و جلب حمایت‌های مردمی در این مدارس فراهم شده است.

رستم اکبری‌زاده با بیان این‌که بیشترین تعداد دانش‌آموزان استثنایی در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل هستند، گفت: در استان فارس 149 مدرسه دولتی و 10 مرکز غیر دولتی وظیفه آموزش و خدمات رسانی به  12 هزار دانش آموزان استثنایی را عهده‌دار است.

وی با بیان این‌که نزدیک به 5 هزار دانش‌آموز استثنایی در مدارس خاص تحصیل می‌کنند، گفت: حدود 2 هزار و 700 دانش‌آموز استثنایی که به لحاظ جسمی و هوشی توان تحصیل در مدارس عادی را دارند، به شکل تلفیقی در کنار دیگر دانش‌آموزان به تحصیل مشغول هستند و در کنار آن خدمات تحصیلی و توانبخشی معلمین رابط را دریافت می‌کنند.

اکبری‌زاده خاطرنشان کرد: نزدیک به 4300 دانش آموز استثنایی مشکلات یادگیری دارند و خدمات آموزشی را به شکل سالانه از طریق مراکز خاص دریافت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار