استاندار خوزستان با تاکید بر ایجاد پنجره واحد تجاری درحوزه اقتصادی گفت: روند صدور مجوزها نباید آن قدر طولانی باشد که سرمایه گذار را از کار سرمایه گذاری خود دلسرد کند
کد خبر: ۳۷۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ 06 February 2017
دکتر غلامرضا شریعتی در جلسه فعالان اقتصادی و سرمایه گذاری اظهار کرد: سعی ما بر این است که این جلسات در حد امکان برقرار و مشکلات و مسائل تولیدکنندگان و فعالان بخش اقتصادی پیگیری شود. چه مشکلات زیرساختی، گروهی، صنفی و یا حتی موردی باشد آنها را در حد توان پیگیری می کنیم تا به امر تولید خدشه ای وارد نشود.

وی افزود: بسته حمایت از توسعه اشتغال پایدار در شهریور ماه امسال در ستاد اقتصاد مقاومتی تصویب و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد. جذب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال از جمله اهداف تعریف این بسته است که خوزستان نیز ظرفیت بسیار خوبی را برای اجرایی شدن این بسته دارد.

شریعتی بیان کرد: در خوزستان روند رو به رشدی در زمینه اشتغالزایی داریم و آمارهای بخش های مختلف هم با نفت و هم بدون نفت بر این رشد صحه می گذارند. از سال ۸۲ تا ۹۲ یک مقطع خاص بوده که بدون نفت رشد مثبتی در استان ایجاد شد ولی با آن به دلیل تحریم ها رشد منفی داشتیم. در ۱۴ تا ۱۵ سال اخیر خوزستان رشد خوبی در زمینه اشتغالزایی داشته و تولید ناخالص داخلی این استان افزایش داشته است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: سال ها قبل بودجه جاری مملکت حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان و بودجه عمرانی ۱۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود. یعنی بودجه عمرانی ۷۰ درصد و مابقی برای کارهای جاری بود که دولت هم به سمت فراهم سازی بسترها حرکت می کرد.

شریعتی ادامه داد: در حال حاضر از بودجه ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی، ۲۵۰ هزار میلیارد تومان آن جاری است که اجتناب ناپذیر هستند و یارانه، حقوق و عیدی را شامل می شود و اصلا زمینه اشتغال، بازدهی، تولید و یا خلق ثروتی ندارد.

وی گفت: نزدیک به ۱۵ درصد از بودجه کشور به کارهای عمرانی اختصاص پیدا می کند که این نسبت به گذشته های این بودجه یعنی ۷۰ درصد خیلی کاهش پیدا کرده و تاثیرات بسیاری نیز بر توسعه می گذارد. قطعا کشور توسعه درونزای متکی بر داخل را با این بودجه نخواهد دید و فقط درجا می زند.

شریعتی تاکید کرد: باید بخش خصوصی با داشته ها، امکانات و علوم روزی که می تواند به دست بیارد و همچنین انعطاف پذیری محوریت کار اقتصادی را در کشور به دست و روند جهشی را برای کشور ایجاد کند. اگر بخش خصوصی نباشد قطعا جهشی ایجاد نمی شود چون طی سال های اخیر با در دست داشتن اقتصاد از سوی دولت آن چیزی که باید، حاصل نشده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: باید سلامت و آموزش مردم را در دست بگیریم و مسائل غیرحاکمیتی را باید به خود مردم واگذار و کار را برای مدیریت آنها تسهیل کنیم. بخش دولتی آن انعطاف و چابک پذیری به روز شدن را ندارد که قادر به مدیریت در اقتصاد باشد. استقبال از سرمایه گذاری، فراهم کردن شرایط، کاهش و رفع موانع در کنار تاکید بر لزوم فعالیت بخش خصوصی را از ابتدای شروع مدیریت خود سرلوحه کار خود قرار داده ام.

شریعتی افزود: روند گرفتن یک مجوز در استان خوزستان و حتی کل کشور اینقدر با سختی و مشکلات مواجه است و بعضا دستگاه های نظارتی دست مدیران را می لرزند که باعث شده تا کار خیلی کند پیش برود.

وی اضافه کرد: زمینه برای اشتغالزایی در استان هست ولی به دلیل احتیاط های خودمان، آنها را آن طور که باید و شاید مدیریت نمی کنیم. کسی حاضر به مدیریت کردن نیست ولی همه پوزیشن مدیریت را خواهان هستند.

شریعتی تأکید کرد: از روز اول به معاون اقتصادی استانداری خوزستان اعلام کردم که باید پنجره واحد را ساماندهی و سازماندهی کنند و یک روند اجرایی به کارها ببخشند.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه روند صدور مجوزها نباید آن قدر طولانی باشد که سرمایه گذار را از کار سرمایه گذاری خود دلسرد کند، بیان کرد: بیشتر از این نباید فرصت ها را از دست بدهیم و همه ادارات صادرکننده مجوزهای سرمایه گذاری باید در یک زمان مشخص اقدام به صدور مجوز کنند و در غیر این صورت به منزله موافقت آنها تلقی می شود.

شریعتی بیان کرد: بر اساس آمار اعلامی سازمان اقتصاد و دارایی خوزستان، در سال گذشته ۱۸ هزار میلیارد تومان خرید در استان داشتیم که تقریبا ۵۸ درصد آن از داخل استان تامین شده است. این خرید در هفت ماه اول امسال به ۳۵ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده که ۶۲ درصد آنها از داخل استان تأمین شده است.

وی افزود: باید این مزیت نسبی را در خوزستان ایجاد کنیم که شرکت های تولیدکننده بومی برای فروش محصولات خود به سمت سازمان ها و ادارات دولتی بیایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار