نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر به ظرفیت 648 مگاوات امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید
کد خبر: ۳۷۳۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳ 07 February 2017
 مجری طرح نیروگاههای سیکل ترکیبی شرکت مادر تخصصی تولید برق ایران گفت: این نیروگاه  با ظرفیت تولید کلی ۹۶۸ مگاوات است که شامل ۴ واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی و ۲ واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی در زمینی به مساحت 100هکتار است.

حبیب حاجی زاده افزود: واحدهای بخار نیروگاه هنوز وارد مدار نشده اند و امیدواریم طبق برنامه ریزیهای انجام شده تا پایان سال 96 واحدهای بخار هم به بهره برداری برسد.

حاجی زاده عنوان کرد: سوخت این نیروگاه گاز طبیعی و سوخت پشتیبان نفت گاز (گازوئیل) است که امروز با اعتبار یکهزار میلیارد تومان با حضور دکتر جهانگیری به بهره برداری رسید.

وی عنوان کرد: ظرفیت بخش گاز نیروگاه 648 مگاوات است و یک پست فشارقوی به ظرفیت 230 کیلوولت برق، تولیدی از نیروگاه را به شبکه سراسری منتقل می‌کند. برای تامین سوخت این نیروگاه در ایام کمبود گاز، سه مخزن هرکدام به ظرفیت 20 هزار مترمکعب برای ذخیره گازوییل تعبیه و طراحی شده که تا 45 روز می‌توانند سوخت نیروگاه را تامین کنند.

حاجی زاده با بیان اینکه ساخت این نیروگاه به طور کامل توسط متخصصان داخلی ساخته شده است، ادامه داد: نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر به منظور توسعه تولید برق کشور و پاسخگویی به رشد مصرف منطقه‌ و استفاده از حداکثر توان مهندسی داخل کشور در 15 کیلومتری شهر ماهشهر و در حاشیه شرقی جاده قدیم جراحی واقع شده است. شرکت مپنا سازنده تجهیزات و پیمانکار اصلی این طرح بوده و اکثر تجهیزات این نیروگاه ساخت داخل است.

نیروگاه سیکل ترکیبی در واقع ترکیبی از توربین بخار و توربین گازی است؛ ژنراتور توربین گازی، برق تولید می کند و همزمان، انرژی حرارتی تلف شده از توربین گاز (توسط محصولات احتراقی) برای تولید بخار مورد نیاز توربین بخار استفاده و به این ترتیب برق اضافی تولید می شود و با ترکیب کردن این دو، سیکل بهره وری نیروگاه افزایش پیدا می کند.

منبع: تابناک
برچسب ها: حبیب حاجی زاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار