رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه در آیین رونمایی از عروس های جنگ:
در سی و هشتمین بهار انقلاب اسلامی و با حضور یادگاران دفاع مقدس، نویسندگان و راویان جنگ از کتاب "عروس های جنگ" در حوزه هنری کرمانشاه رونمایی شد.
کد خبر: ۳۷۵۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳ 11 February 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان کرمانشاه،عباس سروری، رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه، در ابتدای این مراسم ضمن گرامی داشت یاد شهداء در پیروزی انقلاب، سربلندی اسلام در دنیای امروز را ناشی از فداکاری های شهیدان، خانواده های آنان و رهبری پیامبرگونه حضرت امام خمینی (ره) دانست.
سروری در ادامه افزود: تحمل مصائب و از خودگذشتگی خانواده ی شهدا باعث شد ملت شریف ایران همواره آماده ی دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی باشند.
وی با قدردانی از مهناز فتاحی نویسنده ی کتاب «عروس های جنگ» تصریح کرد: پرداختن به موضوع  نوعروسانی که در آغاز زندگی مشترک، شهادت، جانبازی و اسارت همسرانشان در راه آرمان های بزرگ را تحمل کردند، از موضوعاتی بود که در آستانه فراموشی قرار داشت که نویسنده توانست به خوبی از این میراث پاسداری کند.
در ادامه این مراسم مهناز فتاحی نویسنده ی کتاب، با تشکر از حوزه هنری به خاطر نگاه ویژه به این کتاب خاطرنشان کرد: موضوع شهداء از دو وجه آشکار و پنهان برخوردار است که عنایت این شهیدان در نگارش و تدوین این اثر از زوایای پنهان آن بود.
فتاحی در ادامه گفت: کرمانشاه گنجینه ی بزرگ مردان و شیرزنانی است، که هر کدام می توانند منبعی سرشار از ناگفته های دفاع مقدس باشند که اگر خاطراتشان ثبت نشود آیندگان ما از این همه افتخار بی بهره خواهند بود.
کتاب «عروس های جنگ» مجموعه ی خاطرات ۸ تن از همسران شهداء و یادگاران جهاد و شهادت است که توسط مهناز فتاحی از نویسندگان کرمانشاهی به رشته ی تحریر در آمده و از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس روانه بازار کتاب شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار