مراسم رونمایی از نخستین فصل نامه علمی– پژوهشی مراکز علمی کاربردی کشور با عنوان معماری شهری و فرهنگ شهرسازی با حضور جمعی از اساتید و مسئولان استان توسط مرکز آموزش عالی علمی کاربردی شهرداری اهواز در محل مرکز برگزار شد
کد خبر: ۳۸۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹ 27 February 2017
اسماعیل احمدی فر رییس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی شهرداری اهواز در این باره گفت: این دانشگاه از قابلیت های علمی خاصی برخوردار است، تنها تفاوت دانشگاه علمی کاربردی با سایر دانشگاه ها این است که به طور عملی و تخصصی پس از پایان دوره کاردانی گرایش رشته ی مورد نظر را می توانند در مقطع کارشناسی ادامه دهند، اما سایر دانشگاه در مقطع ارشد موفق به گرایش رشته ی خود می شوند.

 

وی با بیان اینکه استان خوزستان از ظرفیت های عظیم علمی پژوهشی برخوردار است، اضافه کرد: هدف اصلی مرکز آموزش عالی علمی کاربردی شهرداری اهواز جذب و پرورش نیروهای توانمند جهت ممانعت از سوختن سرمایه های عظیم علمی در استان خوزستان است. لازم است از تمام ظرفیت های علمی و منابعی عظیم استان استفاده شود.

 

رییس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی شهرداری اهواز با اشاره به بحران ریزگردها در استان خوزستان، خاطر نشان کرد: اگر رفع این معضل به دست جوانان بدون دیدگاه سیاسی سپرده شود، قطعا به نتایج بهتری می رسیم، جوانان استان اجازه نخواهند داد که خوزستان یک شهر سوخته باقی بماند. بحران ریزگردها رفع نمی شود مگر اینکه خوزستانی ها و جوانان خوزستان پیش قدم شوند.



احمدی فر در خصوص این فصل نامه ادامه داد: تلاش بر این است اهداف دانش پژوهشی به جای مدرک گرایی ادامه یابد، سرانجام با تلاش های فراوان  پس از دوسال موفق به اخذ این فصل نامه شده ایم. لازم به ذکر است فصلنامه در بعدهای مدرن و اسلامی تعریف شده است.

 

وی با تاکید بر زنده نگه داشتن هنر معماری ایرانی، عنوان کرد: این فصلنامه با نگاه علمی بعد مدیریت شهری را دنبال می کند، لذا لازم است در کلانشهر ها کنار هر پروژه عمرانی یک فرصت مطالعاتی مشخصی دیده شود و یک مقاله از پروژه به کار گرفته  شود. لازمه ی پیشرفت در نگاه دانشگاه شهرداری این است که تمام پروژه ها عمرانی تعریف و در نهایت  منجر به جذب توریست و سرمایه شود.

 

در ادامه پروفسور سواری از اساتید مفتخر استان، با تاکید بر تبدیل ایده به پدیده و پس از آن به ثروت، تصریح کرد: این کار بزرگی است تا ایده را به پدیده تبدیل کنیم، و درس بزرگی برای آیندگان کشور است. لازم است معماری تخصصی استان مورد بررسی قرار گیرد و نباید اینگونه مورد بی توجهی واقع شود.



وی عنوان کرد: می بایست ایده های جوانان با توجه به شرایط اقلیمی به کار گرفته شود، همچنین یادمان باشد که این فصل نامه ها صرفا جهت ارتقای امتیازات دانشگاه در نظر گرفته نشود. امید است درآینده ی نزدیک شاهد مجلات پژوهشی ارزنده در خوزستان باشیم.

 

در ادامه افضلی عضو موسسه ی غدیرشناسی کشور خاطر نشان کرد: لازم است در کنار علم دانشجویی فعالیت های پژوهشی داشته باشیم، در غیر این صورت علم دانشجویی نصفه باقی می ماند. هیچ جای دنیا اکتشافات نفت به صورت هسته ای انجام نشده است جز استان بوشهر، لازم است قدر این ظرفیت ها را بدانیم و در علم پژوهش به کار بگیریم.

 

وی اذعان داشت: وعده های رئیس جمهور در رابطه با برطرف کردن مشکل ریزگردها به زودی عملیاتی خواهد شد و تا پنج سال آینده استان خوزستان به برگ زرین کشور تبدیل می شود. تمام پتانسیل های لازم برای جوانان موجود است، و انتظار می رود جوانان همت کنند تا از این سرمایه های علمی استفاه کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار