رئیس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه در آستانه تعطیلات سال نو برای مسافرت های داخلی و خارجی با تورهای مسافرتی همراه می شوند، گفت: مجرمان هم از این موقعیت سوءاستفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری می کنند.
کد خبر: ۳۸۵۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸ 28 February 2017

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی کریمی" عنوان کرد: تعطیلات سال نو فرصتی مناسب برای سفر است، به همین دلیل هم افراد زیادی با مراجعه به سایت های مسافرتی اقدام به خرید تورهای نوروزی می کنند، اما متاسفانه در زمان مراجعه به فرودگاه و یا مقصد مورد نظر از تقلبی بودن تور و شرکت مورد نظر آگاه می شوند.

وی افزود: کلاهبرداران با راه اندازی سایت ها و یا صفحاتی جعلی در شبکه های اجتماعی ضمن معرفی خود به عنوان کارگزار تور مسافرتی و وعده های بزرگ با قیمت اندک کاربران را فریب داده و مبالغی را از آنها می گیرند و یا اینکه با بزرگ نمایی تورهای مسافرتی خریدار را تطمیع می کنند، طوری که قربانی در زمان مسافرت متوجه می شود که امکاناتی نظیر هتل های چند ستاره نوع خطوط هوایی و امکانات اقامتی و ... که به وی وعده داده شده بود محقق نشده است در حالی که مسافر هزینه سفر را پرداخت کرده و چاره ای جز قبول شرایط ندارد.

این مقام انتظامی به هموطنان توصیه کرد که حتماً در زمان خرید و یا رزرو تورهای نوروری به مراکز دارای مجوز از سازمان گردشگری مراجعه کنند و یا اگر قصد خرید اینترنتی دارند از واقعی بودن شرکت مورد نظر مطمئن شوند و جای امکان آدرس و تلفن شرکت را دریافت و به صورت حضوری مراجعه کنند.

سرهنگ کریمی افزود: همچنین متن دعوت نامه را به دقت بخوانند، درباره هتل و مکان اقامت که ذکر شده است به درستی تحقیق کنند و اگر می توانند با برگزار کننده تور قرارداد بنویسند طوری که در آن درج کند که چه خدماتی با چه کیفیتی ارایه می دهد، تا بتوانند در صورت مغایرت از طریق آن شکایت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار