رئیس کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی؛
رئیس کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی، مهمترین چالش پیش روی جهان را به ویژه در کشورهای در حال توسعه، چگونگی تامین مواد غذایی جمعیت در حال رشد عنوان کرد
کد خبر: ۳۸۸۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ 05 March 2017
"سعید نی ریزی" در سیزدهمین همایش بین المللی زهکشی در اهواز افزود: این جمعیت به گونه ای در حال رشد است که در سال 2050 از مرز 9 میلیارد نفر خواهد گذشت، در حالی که با محدودیت اراضی، منابع خاک و منابع آبی که ارتباط غیرقطعی با تنوع و تغییرات اقلیمی دارند، مواجه خواهند بود.

وی ادامه داد: بازده بیشتر از طریق آبیاری زمین های کشاورزی، به پشتوانه تکنولوژی های نوآورانه، تنها گزینه بالقوه در راستای حل این چالش به نظر می رسد.

رئیس کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی اظهار داشت: این امر بیانگر گسترش آبیاری زمین های قابل کشت در موقعیت های ممکن، مدرنیزه کردن سیستم های آبیاری موجود، مدیریت عرضه و تقاضا با در نظر گرفتن شیوه های سازگار با محیط زیست است.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب، کاهش اثرات مخرب زیست محیطی همچون ماندابی شدن و شوری خاک، حفظ و بهبودی حاصلخیزی اراضی و خاک، زهکشی اراضی (خاک) به ویژه در مناطق مرطوب و همچنین زمین های تحت آبیاری سراسر جهان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

نی ریزی خاطرنشان کرد: در سایه موضوع اصلی "زهکشی و پایداری زیست محیطی" مباحثی با تمرکز بر سرفصل های اقدامات لازم برای کاهش حجم زه‌آب‌ها، اقدامات لازم برای بهبود کیفیت زه‌آب‌ها، معیارهای طراحی دوستدار محیط زیست و بکارگیری روش‌های جایگزین زهکشی انجام خواهد شد.

سیزدهمین همایش بین المللی زهکشی، 14 اسفند ماه به میزبانی سازمان آب و برق خوزستان در اهواز با حضور 50 مهمان خارجی از کشورهایی چون آلمان، فنلاند، استرالیا، هلند، بلژیک، هندوستان، مصر، پاکستان، اندونزی، چین، بنگلادش، کره جنوبی و ترکیه آغاز به کار کرد. این همایش تا 17 اسفند ماه به مدت سه روز در اهواز ادامه دارد.

منبع: تابناک
برچسب ها: سعید نی ریزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار