در نخستین جلسه فوركست مناطق نفت خیز جنوب اعلام شد؛
با وجود برخی مشکلات ناشی از پدیده ریزگردها، قطع برق و اعمال کاهش تکلیفی، این حد نصاب، موفقیت آمیز ارزیابی می شود
کد خبر: ۳۹۰۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸ 07 March 2017
مهندس بیژن عالی پور در جلسه پیش بینی بهره دهی چاه های شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، با اعلام این خبر اظهار داشت : با وجود برخی مشکلات ناشی از پدیده ریزگردها، قطع برق و اعمال کاهش تکلیفی، این حد نصاب، موفقیت آمیز ارزیابی می شود .

 مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب با تمجید از تلاش شبانه روزی مدیران و نیروهای شاغل در ستاد و شرکت های عملیاتی این شرکت اظهار امیدواری کرد، روند تحقق برنامه در ماه پایانی سال نیز رو به بهبود باشد .

 وي با اشاره به ضرورت اعمال دستور العمل های ایمنی، سلامت کارکنان و صیانت از تاسیسات و زیر ساخت های تولید را اولویت اول این شرکت برشمرد و بر ادامه پروژه های مرتبط با ایمن سازی تاسیسات و زیرساخت های تولید بویژه برنامه ضخامت سنجی خطوط لوله و مخازن تاکید کرد .

 

مهندس عالی پور با اشاره به سهم 20 درصدی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از تولید نفت خام مناطق نفتخیزجنوب، یاد آور شد :با توجه به طول عمر میادین تحت پوشش، بخش اعظم این تولید نتیجه اجرای برنامه های موفق تزریق گاز و اعمال سازو کارهای تولید صیانتی پس از انقلاب اسلامی است .

  مهندس عالی پور با اشاره به برنامه جامع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در زمینه پایداری تولید، افزایش ظرفیت فرآورش از طریق تکمیل پروژه های نمکزدایی، جمع آوری و تزریق گاز را مهم ارزیابی و تاکید کرد : توسعه و نوسازی واحدهای نمکزدایی و افزایش امکان تزریق گاز، ما را تا حدودی از حفاری چاه های جدید بی نیاز می سازد .

 در ادامه این جلسه مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون با ارائه گزارش عملکرد این شرکت را در یازده ماهه سال جاری، تشریح کرد .

 جهانگیر پورهنگ با اشاره به تحقق بیش از 97 درصدی اهداف برنامه تولید در این شرکت گفت : طی 11 ماه گذشته تولید گاز از مخزن خامی مارون نیز به میزان 110/36 درصد محقق گردیده است .

 مهندس پورهنگ همچنین از افزایش 23 درصد استحصال نفت با استفاده از دستگاه های فراورش و تفکیک گر سیار نفت خبر داد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار