مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ؛
ظرفیت کانون‌های مساجد این استان، خواستار برگزاری چند جشنواره ملی برای کانون‌های مساجد در سال ۹۶ به میزبانی خوزستان شد.
کد خبر: ۳۹۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴ 13 March 2017
محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ٢٢ اسفند در همایش تجلیل از فعالان و منتخبان کانون‌های مساجد استان که در تالار مهتاب اهواز برگزار شد، ضمن خیرمقدم به حضار و تبریک سالروز تاسیس کانون‌های مساجد کشور، گفت: با ورود اسلام به سرزمین ایران و شکل معماری که در مدینه النبی وجود داشت، مسجد به عنوان کانون عمران یک شهر در مرکز شهر و در میان بازار احداث می‌شد و از اهمیت بسیاری برخوردار بود.

وی با بیان اینکه در زمان پیامبر(ص) مسجد محلی برای ارائه علم دنیا و مرکزی برای فعالیت‌های علمی بود، افزود: مسجد در ایران هم به عنوان مرکزی برای مبادلات علمی، پژوهشی و تحقیقاتی تلقی می‌شد و می‌توان گفت کانون‌های مساجد شکل تکامل یافته‌ای از حلقه‌هایی است که در دوران حضرت رسول(ص) شکل می‌گرفت.

جوروند، با اشاره به اینکه مسجد در انقلاب اسلامی هویت بسیار مهمی پیدا می‌کند، ادامه داد: در ابتدای انقلاب طراحی راهپیمایی‌ها و حرکت‌های انقلابی را در مسجد انجام می‌دادند و در دفاع مقدس مسجد نه تنها محل عبادی بلکه مرکزی برای فعالیت‌های نظامی و آموزشی بود.

 وی با بیان اینکه در پی فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص شبیخون فرهنگی، تاسیس کانون‌های مساجد در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: امروز بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی، عبادی، قرآنی، هنری و... در مساجد و با همت کانون‌های فرهنگی هنری در حال وقوع است.

 وی با تاکید بر اینکه نباید همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مرکز استان متمرکز باشد، اضافه کرد: خوشبختانه در شهرهای کوچک و روستاها فعالیت بسیار خوبی در حال انجام است.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، عنوان کرد: در کنار فعالیت‌هایی که توسط کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد انجام می‌شود، بحث جشنواره‌های ملی هم در خوزستان مورد توجه است که از جمله آنها می‌توان به سوگواره ملی دلنوشته‌های عاشورا در لالی و جشنواره به رنگ انار در شوشتر اشاره کرد.

 وی خطاب به حجت الاسلام ارباب سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور، بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان آماده هستیم که چند جشنواره ملی را برای کانون‌های مساجد در سال ٩٦ به میزبانی خوزستان تعریف کنیم.

 جوروند، ابراز امیدواری کرد: در بین مدیران و اعضای کانون‌های مساجد استان با همکاری ائمه جماعات و پایگاه‌های بسیج مساجد شاهد اتفاقات بسیار خوب، مفید و موفقی در مساجد باشیم.

در پایان پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت سالروز تاسیس کانون‌های مساجد توسط مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان قرائت شد.
 
منبع: تابناک
برچسب ها: محمد جوروند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار