استاندار خوزستان گفت؛
استاندار خوزستان با اعلام آمادگی نسبت به همکاری با سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه خوزستان در حوزه امور خیریه گفت: در نظام اداری کمبود نیروهای انسانی وجود دارد تا امور خیریه را پیگیری کنند و شخصا با این مشکل مواجه شدم
کد خبر: ۳۹۹۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 27 March 2017
به گزارش تابناک خوزستان ؛استاندار خوزستان با اعلام آمادگی نسبت به همکاری با سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه خوزستان در حوزه امور خیریه گفت: در نظام اداری کمبود نیروهای انسانی وجود دارد تا امور خیریه را پیگیری کنند و شخصا با این مشکل مواجه شدم.

 
دکتر غلام‌رضا شریعتی در آیین تجلیل از سازمان های مردم نهاد همکار با بهزیستی خوزستان در حوزه آسیب های اجتماعی که امروز(6 فروردین ماه) در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه قطعا یکی از معیارهای سنجش انسان ها انجام کار خیر است، اظهار کرد: تلاش برای کار خیر و نیکو حتما در هزینه کردن مال خلاصه نمی شود بلکه انجام تمام اموری که پیشرفت و ارتقاء جامعه و توسعه انسانی را به دنبال دارد، جزو امور خیر محسوب می شود.
 
وی تصریح کرد: اگر ملاک سنجش انسان ها در جامعه بر اساس میزان مشارکت آن‌ها در انجام امور و کارهای خیر و درست باشد، افراد جامعه در انجام امور خیریه از هم سبقت خواهند گرفت اما اگر کار خیر به عنوان کاری حاشیه ای که چندان مورد توجه جامعه قرار ندارد، باشد و سنجش انسان ها بر اساس این موضوع انجام نشود؛ بیشتر افراد جامعه به سمت و سوی معیارهایی حرکت می کنند که آن معیارها موجب پیشرفت افراد نمی شود.
 
استاندار خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر در جامعه کنونی ایران با شرایطی مواجه نیستیم که افراد بر اساس خیرخواهی و انجام عمل خیر و افراد سودمند به حال جامعه سنجیده شوند و ترازوی سنجش افراد در جامعه این ملاک ها نیست. در حالی که اگر انجام عمل خیر در جامعه، مبنای سنجش افراد قرار بگیرد؛ قطعا شاهد نتیجه بهتری خواهیم بود.
 
شریعتی با اشاره به تامین هزینه های تحقیقاتی برخی دانشگاه ها در سایر کشورهای جهان توسط خیرین عنوان کرد: در این کشورها فرهنگ خیرین در زمینه تحقیقات گسترش یافته است. فرهنگ خیرین و مشارکت خیرین لزوما در راه‌اندازی موسسات خیریه، احداث مدرسه و حوزه سلامت خلاصه نمی شود و تمام بخش ها و زمینه ها را در بر می گیرد.
 
وی با اشاره به برخی آیات قرآن در مورد انجام امور خیر به صورت آشکار و پنهان بیان کرد: در یک آیه شریفه آمده است که در برخی موارد کارها و اعمال خیر باید به صورت آشکار انجام شود تا برای سایرین الگو باشد و سایرین نیز در این زمینه اقدام کنند. این امر در جامعه مستلزم بسیج شدن تمامی افراد و اهتمام دستگاه های ذیربط است و باید فرهنگ کار خیر در جامعه ترویج و توسعه یابد.
 
استاندار خوزستان اظهار کرد: آماده همکاری با سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه خوزستان هستیم.  
 
شریعتی گفت: در نظام اداری کمبود نیروهای انسانی وجود دارد تا امور خیریه را پیگیری کنند و شخصا با این مشکل مواجه شدم.
 
وی بیان کرد: شرایطی مهیا شده تا با اختصاص حدود 5 میلیارد تومان برای دانش آموزان مستعد و مستمند که فاقد امکانات لازم برای شرکت در رقابت کنکور هستند، کلاس های کنکور برگزار شود تا در حد توان عدالت نسبی را در این زمینه در استان خوزستان فراهم کنیم.

منبع: تابناک
برچسب ها: موسسات خیریه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار