از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان روز 13 فروردین ماه افزون بر 43 هزار مسافر نوروزی از جاذبه های سد و نیروگاه کرخه در شهرستان اندیمشک دیدن کردند
کد خبر: ۴۰۳۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ 08 April 2017
به گزارش تابناک خوزستان ، این تعداد مسافر نوروزی به وسیله بیش از 9 هزار دستگاه خودرو از دوم تا 13 فروردین ماه از تاسیسات سد کرخه دیدن کردند.

سد کرخه یکی از بزرگ‌ترین سدهای خاکی دنیا و بزرگ‌ترین سد خاکی ایران و خاورمیانه است که بر روی رودخانه کرخه در ۲۲ کیلومتری شمال غربی شهرستان اندیمشک در استان خوزستان ساخته شده‌ است. 

به گزارش تابناک خوزستان حاکیست ، سد کرخه با تاجی به طول ۳۰۳۰ متر و ارتفاع ۱۲۷ متر از لحاظ حجم بدنه بزرگترین سد تاریخ ایران است و با حجم مخزنی به میزان ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب، بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران را پدید آورده است ؛عملیات اجرایی این سد در سال ۱۳۷۰ آغاز و در سال ۱۳۸۰ به پایان رسیده است.

شهرستان اندیمشک با دارا بودن سه سد بزرگ کرخه ، دز و بالارود به « شهر سازه های نوین آبی ایران» ؛ « شهر سدها» و «قطب تولید انرژی برقآبی ایران» شهرت دارد.

از جمله پروژه‌های مهمی که در کنار این طرح اجرا شده احداث تونل دشت عباس است. این تونل به منظور انتقال آب مورد نياز براي آبياري اراضي دشت‌عباس از درياچه سد كرخه، به صورت تحت فشار، به طول ۶۰۹۷ متر و قطر داخلي ۵/۵ متر احداث شده است.

منبع: تابناک
برچسب ها: سد کرخه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار