رضا علیجانی مدیر خانه مطبوعات استان خوزستان با اشاره به برخی مشکلات پیش روی خبرنگاران، خواستار توجه بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به رفع مشکلات خبرنگاران خوزستانی شد
کد خبر: ۴۰۸۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳ 16 April 2017
 اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات خوزستان در نشست با معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که امروز در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، به بیان مسائل، مشکلات و دغدغه های حوزه مطبوعات پرداختند.

رضا علیجانی مدیر خانه مطبوعات خوزستان در این نشست به بیان عملکردی از فعالیت یک سال گذشته خانه مطبوعات پرداخت و گفت: با وجود تمام مشکلات اقتصادی فعالیت های مطلوبی در راستای توجه به حوزه مطبوعاتی استان برگزار شد.

وی به برگزاری دوره های آموزشی خبرنگاری تخصصی اشاره کرد و افزود: در این راستا تفاهم نامه هایی با برخی ادارات منعقد شد و برخی دوره ها نیز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

علیجانی همچنین از برگزاری دو جشنواره رسانه ای خبر داد و گفت: همچنین اردوهای متعدد فرهنگی و گردشگری برای خبرنگاران و خانواده های آنان نیز برگزار شد.

وی اعزام خبرنگاران به نمایشگاه مطبوعات، راه اندازی کتابخانه تخصصی مطبوعات با ٥٠٠ جلد کتاب، برگزاری نشست های آسیب شناسی و پیگیری بیمه سلامت و تکمیلی را از جمله فعالیت های انجام شده خانه مطبوعات برشمرد و خاطر نشان کرد: اعطای کمک هزینه برای سفر کربلا، و تقدیر از ٦٠٠ خبرنگار در روز خبرنگار، تهیه کارت سینما، کارت عضویت کتابخانه ، کارت گردشگری و ... از دیگر تمهیدات خانه مطبوعات برای خبرنگاران عضو خانه مطبوعات بوده است.

مدیر خانه مطبوعات استان خوزستان همچنین به مشکلات عضویت خبرنگاران در خانه مطبوعات اشاره کرد و گفت: از شرایط عضویت در خانه مطبوعات بحث بیمه است که به دلیل عدم بیمه بودن برخی خبرنگاران امکان عضویت و بهره مندی از امکانات خانه مطبوعات را ندارند.

حسن فارسی زاده از اعضاء هیئت مدیره خانه مطبوعات استان خوزستان نیز در این نشست خواستار توجه و حمایت ویژه ای از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رفع مشکلات خبرنگاران خوزستانی شد.

وی با اشاره به مشکلات بیمه ای که خبرنگاران خوزستانی همچنان با آن درگیر هستند، اظهار کرد: شرایطی که برای پرداخت یارانه بیمه مطرح شده سختگیرانه است و باعث شده برخی از مدیران مسئول روزنامه ها به دلیل نداشتن این شرایط برای به بیمه کردن خبرنگاران اقدامی نکنند.

فارسی زاده همچنین خواستار اصلاح اساسنامه خانه مطبوعات در شرایط عضوگیری شد و گفت: بودجه ای به خانه مطبوعات خوزستان تعلق نگرفته که نیاز است در این زمینه پیگیری لازم صورت گیرد.

منبع: تابناک
برچسب ها: رضا علیجانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار