معاون امور عمرانی استانداری خوزستان تأکید کرد؛
معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به ضرورت ایجاد طرحهای اشتغال پایدار با هدف تثبیت جمعیت در روستاهای استان، بر لزوم اجرای طرح اعطای وام به روستائیان دارای طرحهای اشتغالزایی تأکید کرد
کد خبر: ۴۱۷۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 02 May 2017
معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به ضرورت ایجاد طرحهای اشتغال پایدار با هدف تثبیت جمعیت در روستاهای استان، بر لزوم اجرای طرح اعطای وام به روستائیان دارای طرحهای اشتغالزایی تأکید کرد.

مهندس فرامند هاشمی زاده اظهار داشت: یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور جمعیت فعال روستایی است ولی متأسفانه در سالهای اخیر شاهد افزایش سیر مهاجرت روستائیان به شهرها بودیم که در نتیجه سبب ازبین رفتن روستاهایی با فرهنگ عریق کار و تلاش، گسترش حاشیه نشینی در شهرها و از بین رفتن چرخه اقتصادی در عرصه های کشاورزی و دام شده است.   

وی با تأکید بر لزوم هدف گذاری وبرنامه ریزی در راستای نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: بر همین اساس اولویت اول مدیران استان خصوصاً در بخش روستایی باید سرمایه گذاری با هدف ایجاد اشتغال و تثبیت جمعیت و تولید محصول باشد.

وی افزود: تعدد سازمانها و ادارات مختلف که به نوعی با روستاها مرتبط هستند و هرکدام تلاش دارند تا به نحوی وظیفه خود را در روستاها انجام دهند سبب ناهماهنگی و عدم سازماندهی کارهای عمرانی در روستاها شده است و تلاش ما بر این است که با مدیریت واحد اداره کل امور روستایی و تجمیع برنامه ها و اولویت بندی بتوانیم یک نظام هدفمند در روستاها ایجاد کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف اداره کل امور روستایی نظارت مداوم بر فعالیت های عمرانی  در روستاها می باشد و تأکید ما همواره بر این بوده است که باید با مدیریت و نظارت دقیق بر هزینه کرد و با همین مقدار اعتباری که وجود دارد کارهای عمرانی را به نحو مناسبی به پایان برسانیم تا قشر زحمکش روستایی بتوانند از مزایای آن طرحها بهره مند گردند.

مهندس فرامند هاشمی زاده گفت: خوشبختانه  در سطح استان اکنون بیشتر از 2هزار روستا دارای طرح هادی هستند که از این تعداد نیز 1هزار و720 روستا دارای دهیاری مصوب می باشند و تلاش داریم تا از طریق آموزش جدی دهیاران عملکرد دهیاری ها را بهبود ببخشیم.

وی همچنین در خصوص اعتبارات هزینه شده و اقدامات انجام گرفته در سال 95 در بخش روستایی اظهار داشت: طی سال گذشته اعتباری بالغ بر 51 میلیارد و 883 میلیون ریال از طریق اعتبارات عمرانی استان و مبلغ 154 میلیارد و 847 میلیون ریال از طریق اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده برای دهیاری های استان در نظر گرفته و هزینه شده است.

وی ادامه داد: در سال 95 تعداد 203 پروژه در بخش روستایی در آستانه بهره برداری قرار گرفت که شامل مواردی همچون بهسازی معابر، بوستان روستایی، ساختمان دهیاری و مواردی از این قبیل بود همچنین 250 پروژه نیز اجرا و به بهره برداری رسید.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به اعتبار هزینه شده در بحث اجرای پروژه های ایجاد اشتغال پایدار در روستاها گفت:اجرایی شدن پروژه های اشتغال پایدارو ارتقاء تولید در دشت ها و مناطق روستایی در راستای اقتصاد مقاومتی از مواردی بود که به نحو مطلوبی انجام گرفت و شاهد اشتغال 2 هزار و 747 نفر در سال 95 بودیم.

مهندس فرامند هاشمی زاده در پایان گفت: معرفی 4 روستای هدف گردشگری به سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور جهت تخصیص اعتبار به مبلغ 4 میلیارد ریال، تهیه ماشین آلات مورد نیاز روستایی و تخصیص اعتبار جهت اجرای طرح جامع ساماندهی پسماند روستایی در برخی از دهیاری ها از دیگر اقدامات انجام گرفته در سال 95 و در بخش روستایی بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار