مدیرعامل شرکت آبیاری کرخه و شاوور با اعلام این خبر افزود:
عملیات تعمیر و بازسازی ابنیه ایستگاه پمپاژ مارد به اتمام رسید
کد خبر: ۴۱۹۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ 06 May 2017
مدیرعامل شرکت آبیاری کرخه و شاوور با اعلام این خبر افزود: با گذشت حدود 16 سال از بهره برداری ایستگاه پمپاژ مارد، ابنیه این ایستگاه پمپاژ نیاز شدید به تعمیرات اساسی داشته که به جهت اهمیت این ایستگاه پمپاژ و ضرورت امر، بازسازی بخشی از ابنیه این ایستگاه در دستور کار قرار گرفت.

"شاهین کوه‌بزن" اظهار داشت: از جمله اقدامات انجام شده در این ایستگاه می‌توان به بازسازی کامل سالن اصلی و تاسیسات بهداشتی ساختمان بهره برداری ایستگاه، بازسازی نمای ساختمان های ایستگاه، بازسازی و رنگ‌آمیزی اسکله و رمپ ورودی به آن، محوطه ترانسفورماتورها، محوطه سازی ایستگاه شامل جدول‌کاری، کاشت نهال و اجرای فضای سبز و گلکاری، اجرای سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی در محوطه و لایروبی اطراف اسکله اشاره کرد که با تلاش و همت پرسنل تعمیرات شرکت صورت پذیرفت.

وی اضافه کرد: ایستگاه پمپاژ مارد یکی از بزرگ ترین ایستگاه های پمپاژ خاورمیانه است که وظیفه تامین آب صنعتی و کشاورزی شهرستان های آبادان، خرمشهر، اروندکنار، مینوشهر و چوئبده در حوزه کارون جنوبی را دارد. وسعت اراضی کشاورزی پایین دست این تاسیسات در صورت تکمیل طرح های آبیاری و زهکشی افزون بر 32 هزار هکتار است.

این ایستگاه پمپاژ که بهره برداری از آن، از سال 1380 آغاز شده، 40 دستگاه پمپ مستغرق جریان محور و 120 متر مکعب بر ثانیه ظرفیت آبدهی دارد.

منبع: تابناک
برچسب ها: شاهین کوه‌بزن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار