البته نمی دانم اگر امروز بود، آیا تحملش می‌کردند یا علیه ایشان هم افشاگری و حاشیه‌سازی می‌کردند
کد خبر: ۴۲۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹ 18 May 2017
دکتر سید حسن هاشمی در جشنواره آموزشی شهید مطهری و گرامیداشت مقام استاد در مشهد مقدس، اظهار داشت: ریشه تخریب‌ها چیزی جز خودخواهی و خودشیفتگی نیستهستم. در آن دوران رسم بود که بچه‌ها را قبل از دبستان به مکتب می‌فرستادند و زمانی که 5 ساله بودم، مادرم من را به خانه پدر شهید مطهری می‌فرستاد تا به مکتب بروم؛ شهید علامه مطهری نیز هر سال همزمان با ایام فاطمیه برای سخنرانی به خانه پدری می‌آمدند و از آن زمان با افکار ایشان آشنا شدم.


وزیر بهداشت از شهید مطهری به عنوان یکی از بزرگترین متفکران اسلامی یاد کرد و گفت: امروز جای شهید مطهری در کشور خالی است. البته نمی دانم اگر امروز بود، آیا تحملش می‌کردند یا علیه ایشان هم افشاگری و حاشیه‌سازی می‌کردند؟ شهید مطهری انسان بزرگ و واقع‌بینی بود و با مرحوم بازرگان، دکتر شریعتی، شهید مفتح، مقام معظم رهبری، شهید بهشتی و مرحوم هاشمی رفسنجانی کارهای بزرگی را به ثمر رساندند و از بنیان‌گذاران اصلی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بودند.

دکتر هاشمی با انتقاد از فضای سیاسی کشور، گفت: وقتی مناظره‌ها را می‌بینم، مانند همه مردم ایران، غصه می‌خورم؛ ریشه چنین رفتارها و تخریب‌هایی نیز چیزی جز خودخواهی، خودبینی، خودمحوری و خودشیفتگی نیست.

وزیر بهداشت با اشاره به یکی از پایگاه‌های گروه فرقان در مشهد مقدس، گفت: فردی روحانی به نام آشوری، یکی از زبده‌ترین طلبه‌های آن زمان در مشهد و ایده‌پرداز گروهک فرقان بود و اطرافیان وی نیز بعضا هم‌لباس او بودند و با این بهانه که شهید مطهری طرفدار پولدارها و مظهر اشرافی‌گری و تحجر است، آن بزرگوار را به شهادت رساندند.

دکتر هاشمی با اشاره به خاطره‌ای، ادامه داد: یک بار شهید کامیاب من را برای انجام کاری به منزل آشوری فرستاد. دیوارهای خانه گلی بود، یک نمد کهنه زیراندازش و چاله‌ای به عنوان اجاق در خانه بود و دوچرخه‌ای قدیمی و فرسوده وسیله نقلیه‌اش. عینکش را هم چسب پیچی کرده و با سیم می‌انداخت پشت گوشش که همه این‌ها نماد فقر بود. هنوز هم بعضی‌ها فکر می‌کنند که باید به این شیوه زندگی کرد. امروز هم افرادی سندهایی را افشاء می‌کنند که ریشه آن را باید در تفکرات گروهک‌های چپ از جمله، منافقین و فرقان جست‌وجو کرد. کسانی که اواخر دهه ۵۰ را به خاطر دارند گواهی می‌دهند که این‌گونه برخوردها در این زمان با برخوردهای گذشته هیچ فرقی نمی‌کند.

وزیر بهداشت با اشاره به انحراف فکری و اعتقادی گروهک فرقان، تاکید کرد: آن‌ها خود را در همه حوزه‌ها مجتهد می‌دانستند و تصور می‌کردند فقط خودشان دین خدا را می‌فهمند و دیگران فهم درستی از دین ندارند، بنابراین قضاوت می‌کردند و حکم می‌دادند و خود، حکم را اجراء می‌کردند. مشکل ما این است که آن خمیر مایه فکری از صدر اسلام تاکنون وجود داشته و در آینده هم خواهد بود. شهید مطهری، شهید این تفکر شد.
دکتر هاشمی تصریح کرد: متاسفانه زمینه تفکری که منجر به ایجاد گروه‌هایی مثل فرقان و منافقین - که لعنت خدا بر آنها باد - شد، از بین نرفته و هنوز هم در بعضی افراد و مجموعه‌ها وجود دارد و این افراد و مجموعه‌ها، مرجعیت، روحانیت و حتی رهبری را تا آنجا قبول دارند که افکارشان تایید شود؛ در غیر این‌صورت از آن‌ها هم عبور خواهند کرد چون خودخواه و خودشیفته‌اند و این یعنی گمراهی و آغاز انحراف. این گروه‌های منحرف برای رسیدن به هدف، اول به ترور شخصیت افراد روی آوردند و در نهایت به حذف فیزیکی متوسل شدند.

وزیر بهداشت با اشاره به برخی افشاگری‌ها در کشور، گفت: در آن مقطع که افشای فیش‌های حقوقی باب شد، خاطره‌ای نوشتم و در آن گفتم که اولین افشاگری در تاریخ انقلاب اسلامی مربوط به حسن نزیه، اولین وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در دولت مرحوم بازرگان بود که بعد از انقلاب اسلامی و تشکیل دولت موقت، به همراه هیات 24 نفره در هتل هایت مشهد برای مدت 4 روز مستقر شده بودند. پس از رفتن آن‌ها از مشهد، توده‌ای‌های دانشکده ما فیش 17 هزار تومانی هزینه هتل را به دست آوردند و تمام کشور را خبر کردند که دولت اسلامی، پول مردم را این‌گونه هدر می‌دهد.

دکتر هاشمی یادآور شد: تعجب من از این است که چرا امروز در تریبون‌ها، در مورد دروغ، غیبت، تهمت، تخریب همدیگر و آبروی مسلمان را بردن، کمتر سخن گفته می‌شود؟!؛ آخر مگر جرم ریختن آبروی مومن، از تخریب کعبه بیشتر نیست. امروز در رسانه‌ها و در حضور ملت، همدیگر را زیر سئوال می‌بریم، نسبت‌های ناروا می‌دهیم و تهمت می‌زنیم و به نظر من، رفتارهای امروز، رسوبات تفکر چپی‌ها و منافقین و فرقان است.

وزیر بهداشت با اشاره به وجود قوه قضاییه در کشور برای رسیدگی به تخلفات و جرم‌های صورت گرفته، گفت: هر فردی که مرتکب جرمی شود، باید به آن رسیدگی شود و در این عرصه، تشخیص قاضی و قوه قضائیه و قانون، ملاک است اما شاهدیم که بعضی افراد سرخود تشخیص می‌دهند و حکم هم صادر می‌کنند و خدای نکرده در آینده هم اجراء می‌کنند درست همان کاری که فرقان کرد. می‌بینیم در کشور مجموعه‌ای مثل یک خبرگزاری را به دست افرادی بی‌ریشه و با سن و سال بسیار کم، داده‌اند که به هر قیمتی می‌خواهند تشخیص خود را به دیگران تحمیل کنند و برای آن‌ها هدف وسیله را توجیه می‌کند که این همان استراتژی منافقین در دهه ۵۰ بود.

وی تصریح کرد: مقام‌هایی مانند وزارت، وکالت و ریاست جمهوری وقتی که با توسل به فریب مردم، دروغ، تهمت و آبروریزی از مومنان به دست آید، کمترین ارزشی ندارد. این مقامات در طول تاریخ برای هیچ‌کس ماندگار نبوده، به‌جز اهل حق، حقیقت، راستی و درستی.

وزیر بهداشت در سالروز ولادت حضرت مهدی( عج) با بیان این که امام راحل و شهداء به دنبال پیاده کردن اسلام ناب محمدی(ص) و پیرو نظریه انتظار مثبت برای ظهور حضرت حجت(عج) بودند، سوال کرد: ما پیرو آن مرام هستیم یا به وسیله رفتارهایی که این روزها می‌بینیم، مانند آبروی یکدیگر و نظام را بردن و سیاه‌نمایی، می‌خواهیم منتظر ظهور باشیم؟

دکتر هاشمی با طرح این پرسش که مگر انقلاب اسلامی ایران، ارزان به دست آمده است که با آن این چنین برخورد می‌کنیم؟ گفت: 38 سال از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و ما از گذرگاه‌های سخت عبور کرده‌ایم؛ شهدای زیادی داده‌ایم، از شهدای انقلاب اسلامی تا جنگ تحمیلی و شهدای حرم و در پیشگاه خانواده و فررندان این شهداء باید خجالت بکشیم و دست از این رفتارها برداریم و به جای مایوس کردن مردم و جامعه، باید در ایجاد فضای امید و نشاط تلاش کنیم.

دکتر هاشمی در پایان گفت: علی‌رغم همه بی‌اخلاقی‌ها و اشاعه ناامیدی و یاس در کشور از سوی برخی جناح‌ها و افراد، به آینده ایران با عنایت خداوند و تکیه بر نیروهای ارزشمند جوان کشور، امیدواریم.
منبع: تابناک
برچسب ها: دکتر هاشمی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار