حضور چشمگیر و کم سابقه مردم خوزستان در انتخابات؛
بسیاری از ناظران و رسانه ها این حضور را کم سابقه و بسیار چشمگیر توصیف کرده اند. با وجود گرمای هوا از ساعت 8صبح امروز صف های طولانی در حوزه های اخذ رای تشکیل شد و تا کنون ادامه دارد
کد خبر: ۴۲۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰ 19 May 2017
از نخستین ساعات امروز، شهر اهواز و دیگر شهرهای خوزستان شاهد حضور گسترده و کم نظیر مردم پای صندوق های رای بود.

بسیاری از ناظران و رسانه ها این حضور را کم سابقه و بسیار چشمگیر توصیف کرده اند. با وجود گرمای هوا از ساعت 8صبح امروز صف های طولانی در حوزه های اخذ رای تشکیل شد و تا کنون ادامه دارد. بگزارش خبرنگاران ما در شهرهای مختلف استان تا کنون سابقه نداشته است پیش از ظهر و ظهر در خوزستان شاهد اینگونه صف های طولانی باشیم.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و رستا همزمان با سراسر کشور در حوزه های رای گیری خوزستان آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

در انتخابات شورا نیز شاهد انتشار لیست های متعدد و متنوعی بوده ایم که همین موضوع پیش بینی نتیجه انتخابات را بویژه در شهر اهواز دشوار نموده است.

 استاندار خوزستان در حاشيه حضور در مسجد منتظران مهدي در كيانپارس اهواز براي شركت در انتخابات گفت: امروز روز امنيت پايدار و ثبات كشورمان در عرصه بين المللي است. وي افزود:هر چه صندوق هاي آرا پر تر و مشاركت مردم بيشتر باشد،پيامي كه به دنيا مي دهيم قاطع تر خواهد بود و نشان مي دهدكه مردم سالاري ديني  بر اساس جمهوريت و اسلاميت مدل مناسبي براي اداره جامعه مي باشد.

سرپرست فرمانداری اهواز: مشارکت اهوازی ها در انتخابات فراتر از تصور است
نبی‌الله خون میرزایی با بیان آغاز فرآیند رای گیری در موعد مقرر اظهار کرد:حضور مردم در پای صندوق های رای در این دوره از انتخابات از ساعات اولیه بسیار پررنگ و فراتر از تصور بوده است. وی همچنین درباره اعتراض شهروندان کوی علوی نسبت به تاخیر در آغاز به کار شعبه 313 این منطقه توضیح داد:نماینده فرمانداری که باید در شعبه 313 حضور می یافت دچار حادثه رانندگی شده بود، به همین دلیل نماینده جدیدی اعزام و کار اخذ رای در این شعبه با تاخیر آغاز شد و اکنون اوضاع به روال عادی بازگشته است.

خون میرزایی در ادامه سخنانش در خصوص گزارش هایی که از تخلفات برخی نامزدها یا هواداران آنها در فضای مجازی منتشر می شود، گفت:گزارش هایی از تخلف در رابطه با توزیع عکس و پوستر و تبلیغات در شعبه های اخذ رای از سوی نامزدهای شورای شهر دریافت شده که در حال جمع آوری آنها هستیم.

وی افزود:گزارش هایی درباره خرید و فروش رای دریافت شده اما این گزارش ها هنوز مستند نشده است. خون میرزایی همچنین پیش از این تعداد واجدین شرایط رای دادن در اهواز را 891 هزار و 819 نفر اعلام کرد و گفته بود:900 هزار تعرفه به این شهرستان تحویل شده است.

شهروندان رای دادن را به ساعات پایانی انتخابات موکول نکنند
رئیس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به برگزاری انتخابات در سه هزار و 720 شعبه اخذ رای در خوزستان، به رای دهندگان توصیه کرد: انداختن رای خود را به صندوق به ساعات پایانی زمان رای گیری موکول نکنند. علی حسین حسین زاده  اظهار کرد: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت 8 صبح امروز در 27 شهرستان همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.
وی افزود: بر اساس گزارش های دریافتی از فرمانداری ها حضور مردم در شعب اخذ رای چشمگیر بوده و از آغاز زمان رای گیری رای دهندگان در پشت درهای شعب صف بسته بودند، که نشان می دهد انتخابات باشکوهی را شاهد خواهیم بود.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان همچنین از شهروندان خواست که شناسنامه عکسدار و شماره ملی خود را همراه داشته باشند و برای انتخابات شورای شهر و روستا، اسامی و کد نامزدهای مورد نظر خود را از قبل آماده کنند. وی توصیه کرد: شهروندان برای شرکت در انتخابات از ساعات اولیه رای گیری در شعب حضور پیدا کنند و رای دادن خود را به ساعات پایانی و زمان شلوغی شعب، موکول نکنند.

اسلامیت رکن رکین نظام است
 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور گسترده مردم در روز انتخابات نظام مردم سالاری را بیشتر نمایان کرده و برای کشور ما اقتدار، امنیت و آسایش را به ارمغان آورده است.  آیت الله عبدالکریم فرحانی روز جمعه در حاشیه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا در محل مسجد جوادالائمه اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی یک نظام مردم سالاری دینی بوده که به برکت وجود امام(ره) و مردم انقلابی امروزه در جهان مورد توجه ویژه تمامی مستضعفان عالم قرار گرفته است.
وی افزود: اسلامیت رکن اصلی نظام مردم سالاری دینی و یک رکن مهم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخابات متعددی درسال های گذشته در کشور ما برگزار شده که همواره شاهد حضور پرشورمردم پای صندق های رای بوده ایم و امسال نیز این حضور بیش از همیشه پرشور است. وی بیان کرد: حضور دشمن شکنانه مردم در انتخابات ضامن اقتدار میهن اسلامی ما در سراسر جهان است. آیت الله فرحانی گفت: امروز مردم با بصیرت ایران با لبیک به رهبر معظم انقلاب با حضور پای صندوق های رای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا بار دیگر مردم سالاری دینی را جهان مطرح کردند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار