رئیس مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز:
تعداد زیادی بیمار کلیوی در استان خوزستان وجود دارد که در نویت پیوند هستند و در صورت رایج شدن عمل نیک اهدا عضو از مرگ مغزی در استان، این بیماران درمان خواهند شد
کد خبر: ۴۲۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ 24 May 2017
دکتر حبیب حی‌بر رئیس مرکز آموزشی و درمانی گلستان اهواز در مراسم تقدیر از تیم پزشکی پیوند اعضا بیمارستان گلستان اهواز که به اهدای 49 عضو پیوندی به بیماران نیازمند خوزستانی در سال گذشته 

مناسبت روز ملی اهدای عضو در محل دفتر فراهم‌آوری و هماهنگی پیوند اعضا این مرکز برگزار شد، اظهار کرد: از حدود شش سال پیش، زمانی که مقوله اهدای عضو در خوزستان، امری ناشناخته و آمار رضایت خانواده‌ها به اهدای عضو بسیار کمتر بود، شاهد زحمات بی‌منت و شبانه‌روزی تیم پیوند اعضا بیمارستان گلستان اهواز بوده‌ایم.

وی افزود: با همت بلند این عزیزان و تلاش همه‌جانبه‌ای که برای ارتقای فرهنگ اهدای عضو در خوزستان شد، در سال گذشته تعداد 49 عضو پیوندی شامل 46 کلیه و 3 کبد از افراد مرگ مغزی در بیمارستان گلستان به بیماران نیازمند اهدا شد.

حی‌بر گفت: بهره‌مندی تیم پیوند بیمارستان گلستان اهواز از حضور اساتید بزرگواری همچون دکتر امین بحرینی به‌عنوان مدیر دفتر هماهنگی پیوند اعضا و دیگر اساتید ارزنده رشته‌های مختلف پزشکی، یک امتیاز بزرگ است که این تیم را به یک جمع منسجم و توانمند و بیمارستان گلستان اهواز را به مرکز پیوند اعضای استان بدل ساخته است.

رئیس بیمارستان گلستان اهواز ادامه داد: مراحل مختلف و دشواری همچون شناسایی موارد و انجام آزمایش‌های چندگانه برای مسجل شدن مرگ مغزی، رضایت‌گیری از خانواده‌ها، تطابق بافتی و خونی گیرنده و دهنده عضو، فراخوان بیماران لیست انتظار، هماهنگی انجام عمل و... جزئی از کارهای پیچیده و حساس تیم پیوند اعضای بیمارستان گلستان اهواز است و پیشرفت آمار اهدای عضو در خوزستان، مرهون زحمات این عزیزان است.

وی افزود: اگرچه به دلیل تصادفات و سوانح آمار مرگ مغزی بالا است، آگاهی‌رسانی به جامعه با بهره‌گیری از رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها و در نهایت ارتقای فرهنگ اهدای عضو در خوزستان، امری حیاتی است که منجر به نجات بیماران رنج دیده خواهد شد، به طوری که با تلاش‌هایی که در این زمینه صورت گرفته است، در سال گذشته خوشبختانه هیچ مورد اهدای کلیه از فرد زنده به زنده در بیمارستان گلستان انجام نشد.

حی‌بر با بیان این‌که تعداد زیادی بیمار کلیوی در استان وجود دارد که در نویت پیوند هستند، ادامه داد: در صورت رایج شدن عمل نیک اهدای عضو از مرگ مغزی در استان، این بیماران درمان می‌شوند و جان تازه‌ای در کالبد بیماران و نیازمندان رنج‌دیده دمیده خواهد شد و می‌توان روزی را شاهد بود که هیچ بیمار دیالیزی در خوزستان نداشته باشیم.

رئیس بیمارستان گلستان اهواز گفت: هم‌اکنون تمامی موارد رضایت اهدای عضو مرگ مغزی از سراسر استان به بیمارستان گلستان اهواز انتقال می‌یابد و تمامی خدمات مربوط به اهدای عضو از مرگ مغزی، در این مرکز به صورت رایگان انجام می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار