رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز؛
جشن بزرگ دانشجویی به مناسبت هفته خوابگاه ها، با همت شورای صنفی دانشجویان و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
کد خبر: ۴۲۹۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 24 May 2017
 جشن بزرگ دانشجویی به مناسبت هفته خوابگاه ها، با همت شورای صنفی دانشجویان و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه، دکتر منصور آرزومند معاون دکتر ایدنی: در کشورمان مانند یک جزیره امن، از سطح امنیت بالایی برخورداریماجتماعی و رئیس اداره بازرسی، پاسخگوئی و رسیدگی به شکایات، دکتر ساسان موگهی معاون فرهنگی و دانشجویی، جمعی از مدیران حوزه معاونت دانشجویی و دانشجویان در محل تالار شهدا دانشگاه برگزار شد.

دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این مراسم در ابتدا با تفعل به حافظ شیرازی، غزلی از حافظ را برای دانشجویان خواند و بیان داشت: ابتدای این سال تقارن های مبارکی برای مردم داشت که در اول سال بهار و نوشدن طبیعت و دل انسان ها و بعد از آن نیز ماه های مبارک رجب و شعبان و در نهایت جشن پیروزی حضور حماسی مردم در انتخابات جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی تصریح کرد: شرکت گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تحت رهبری و هدایت های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در جهان سراسر آشوب، افتخاری بزرگ و مثال زدنی است.

ایدنی افزود: همه می بینیم که در شرق و غرب این آن سوی مرزهای این کشور چه می گذرد و در عراق، سوریه و افغانستان، مردم نه برای مطالباتی از جنس حقوق شهروندی، سیاسی و اجتماعی، بلکه برای حق حیات و زنده ماندن، احساس امنیت ندارند و برای اینکه صبح که از خواب برمی خیزند، مورد هجوم و حمله قرار نگیرند، تلاش و مبارزه می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه ما در کشورمان مانند یک جزیره امن، از سطح امنیت بالایی برخورداریم، اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) این پیروزی و امنیت را مدیون حضور مردم هستیم، چرا که مردم هم نقش خود را بخوبی ایفا می کنند و هم فرصت خدمت گذاری به منتخبین خود می دهند.

وی تصریح کرد: پس از استقرار دولت یازدهم و شروع به کار تیم مدیریت جدید در دانشگاه، ایجاد بستر مناسب جهت فعالیت های دانشجویی به ویژه نهادینه سازی پیگیری مطالبات با روش های قانونی و مدنی در دستور کار قرار گرفت.

ایدنی در ادامه گفت: در هیئت رئیسه دانشگاه اهتمام خود را بر این گذاشتیم که این روش و ارزش ها را نهادینه کنیم و سعی کردیم به سمت و سویی برویم که حق تعریف بشود و همچنین فراتر از تکلیف یاد بگیریم چگونه حق خود را مطالبه کنیم؛ لذا برگزاری انتخابات شوراهای صنفی، تشکیل کانون های فرهنگی و توسعه فعالیت های تشکل های سیاسی و دانشجویی بسترسازی شده به گونه ای که امروز شاهد هستیم دانشجویان با علائق مختلف در این حوزه ها حضوری فعال دارند.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور با اشاره به تعطیلی شورای صنفی دانشجویی در دو سال قبل از شروع فعالیت تیم مدیریتی جدید در دانشگاه، گفت: متاسفانه شورای صنفی که یک کانال ارتباطی بدنه دانشجویی با مسئولین دانشگاه و برآمده از رای و نظر تک تک دانشجویان است و به خوبی میتواند مطالبات دانشجویان را در یک چارچوب مدنی پیگیری کند، تعطیل شده بود.

وی با بیان اینکه بعد از شروع بکار، یکی از اولین ماموریت های ما در حوزه دانشجویی، تشکیل شورای صنفی دانشجویی بود، بیان کرد: با نهادینه کردن شورای صنفی، بستری فراهم شد تا دانشجویان بتوانند در حوزه هایی که مسئولیت اجتماعی مهم است، حضور پیدا کنند.

ایدنی با بیان اینکه توجه به مسائل صنفی همواره وجود دارد، افزود: تشکیل شورای صنفی دانشجویی، گامی است که دانشجویان در آنجا فراتر از خود فکر کردن و ایفاء نقش و مسئولیت اجتماعی را یاد می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: همگی شاهد بودیم که حوزه فعالیت های شورای صنفی دانشجویان در این دوره فراتر رفته و این شوراها با ترکیبی که تقریبا" نمایندگانی از همه طیف های دانشجویی را در خود دارد، تشکیل شد و هم اکنون در دانشکده ها و خوابگاه ها مشغول به فعالیت هستند.

ایدنی با اشاره به برگزاری انتخابات پرشور ریاست جمهوری در هفته گذشته، اذعان کرد: انتخابات اخیر ریاست جمهوری نشان داد که ما ملتی هستیم که پذیرفته ایم صندوق رای مناسب ترین مکان برای اعمال نظرات و حل اختلاف سلیقه ها در شیوه اداره جامعه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: خوشبختانه در مورد شورای صنفی دانشگاه شاهد بودیم که کوچکترین دخالتی از سوی معاونت دانشجویی و فرهنگی و سایر نهادهای دانشگاهی در نتیجه انتخابات صورت نگرفت و خروجی صندوق رای شما دانشجویان، نمایندگان شما را در این شورا تعیین نمود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تشکر از زحمات اعضای شورای صنفی قبلی و فعلی در جهت نهادینه کردن روشهای مدنی برای پیگیری مطالبات دانشجویی در دانشگاه، گفت: تلاش ما بر این بوده است از طریق درآمد های اختصاصی دانشگاه برای رفاه دانشجویان هزینه کنیم و در همین راستا در 3 سال گذشته بالغ بر 8 میلیارد تومان از محل این درآمدها و خارج از بودجه های مصوب ملی برای رفاه دانشجویان هزینه گردید که تقریبا" در هیچ دوره ای تا این اندازه برای رفاه دانشجو هزینه نشده بود.

وی با تشکر از صبوری و همکاری دانشجویان در تحمل مشکلات باقیمانده و همچنین مشکلاتی که در استان وجود دارد از جمله ریزگردها، گرما و مشکل آب، افزود: تا رسیدن به نتیجه مطلوب و آنچه که شما دانشجویان مستحق آن هستید فاصله داریم که ان شاءلله در نظر داریم چنانچه پرداخت مطالبات دانشگاه از سازمان های بیمه گر به خوبی انجام شود، بیش از پیش برای رفاه بیشتر دانشجویان هزینه کنیم.

ایدنی با تقدیر از زحمات کارکنان معاونت فرهنگی و دانشجویی بخصوص حوزه تربیت بدنی گفت: کسب رتبه سوم در المپیاد ورزشی دختران از افتخارات دانشگاه است و زمانی کسب این رتبه ارزشمندتر می شود که بدانیم این مهم در آب و هوای نامناسب اهواز و همچنین علیرغم کمبود فضاهای فیزیکی ورزشی دانشگاه صورت گرفته است.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور در پایان افزود: از دانشجویان می خواهم از شورای صنفی دانشجویی بعنوان یک دستآورد مطلوب دانشجویی در این دوره، به خوبی محافظت و صیانت کنند.

گفتنی است در این مراسم از مدال آوران میادین ورزشی و سرپرستان و پرسنل برتر خدمات و آشپزخانه و تاسیسات خوابگاه های دانشجویی دانشگاه تجلیل و اتاق های نمونه خوابگاهی نیز معرفی شدند و به ساکنین اتاق های برتر جوایزی اهدا شد.
منبع: تابناک
برچسب ها: جندی شاپور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار