وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛
دکتر محمود واعظی ظهر امروز در مراسم افتتاح برخی طرح های ارتباطی در آبادان اظهار کرد: خیلی خوشحالم چنین روزهایی که برای کشور ما جزو ایام الله هست در این منطقه بسیار مهم و از نظر معنوی باارزش حضور پیدا کرده ام
کد خبر: ۴۳۰۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸ 25 May 2017
 دکتر محمود واعظی ظهر امروز در مراسم افتتاح برخی طرح های ارتباطی در آبادان اظهار کرد: خیلی خوشحالم چنین روزهایی که برای کشور ما جزو ایام الله هست در این منطقه بسیار مهم و از نظر معنوی باارزش حضور پیدا کرده ام.
 
هیچ کدام از دعوتنامه هایی که در این ایام می آید فکر نمی کنم خیلی زود اجابت شود ولی من بلافاصله موافقت کردم فقط به نیت اینکه دوران جنگ هشت ساله را و آنچه بر این کشور گذشت را تداعی کنم.

وی افزود: حال و هوای فداکاری ها، ایثارگری ها و جانفشانی هایی که بهترین فرزندان این مرز و بوم داشتند را دوباره تداعی می کنیم. روز سوم خرداد روز آزادی خرمشهر برای همه ملت ایران از ارزش بسیار بالایی برخودار است. خوشحالم از اینکه امروز اینجا هستم و از فرصت استفاده کرده و به همه رزمندگان دفاع مقدس، فرماندهان سپاه و بسیج، ارتش و تمام کسانی که برای عزت امروز ما در آن دوران بهترین سرمایه خود که خون و جانشان بوده را تقدیم نظام و اسلام کردند تا امروز در ایران امنیت داشته باشیم و توانمند برای صیانت از حریم ائمه اطهار باشیم، سلام و درود می فرستم.

واعظی بیان کرد: اگر این ایثارگری ها و فداکاری ها نبود امروز جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این نبود و برای همیشه به شهدا، ایثارگران و رزمندگان چه نسل امروز و یا آینده بدهکار هستیم. امروز ۱۳۵ شهید که از شهدای غواص هم بین آنها داریم در این منطقه به میزبانی مردم وارد شدند و امیدوارم خداوند به همه ما مسئولان این توفیق را بدهد که یادمان نرود چه کسانی برای این نهال روز جمهوری اسلامی که اکنون به درخت تنومند تبدیل شده به جای آبیاری خون ریختند.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه امروز وارث نظامی هستیم که برای بسیاری از کشورهای منطقه و اسلامی الگو هستند، گفت: باید تشکر و قدردانی کنم از استاندار خوزستان و سایر همکاران برای اینکه زحمت کشیده و مجری خوبی برای برگزاری یک انتخابات باشکوه بودند.

واعظی در ادامه تأکید کرد: باید از طرف دولت و رئیس جمهور قدردان مردم استان خوزستان باشیم چون با همه مشکلاتی که داشتند و می دانیم و همین که هر روز صبح از منزل بیرون آمده و با ریزگردها مواجه می شوند کافی است ولی حضوری باشکوه در انتخابات داشتند. مردم خوزستان مشکل بیکاری و معیشت دارند ولی در انتخابات به جای اینکه یک راه برای نظام تعیین و تکلیف آیندگان را تعیین کنند آمدند و یک تصمیم عاقلانه گرفته و با آن به صورت کاسبکارانه برخورد نکردند؛ مردم کشور حضور آگاهانه و مشارکت حداکثری پای صندوق های رأی را به نمایش گذاشتند.

وی گفت: امروز روز همکاری و رفاقت است و مهم نیست مردم به چه کسی رأی دادند. کسی حق تجسس در رأی دهی به کدام کاندیدا از سوی شهروندان را ندارد و این حق شهروندی است. مهم برای ما این نیست که به چه کسی رأی داده اند و آن چیزی که از اهمیت بالایی برخوردار است لبیک گفتن مردم به امر مقام معظم رهبری هست. اگر می دانستند از ساعت ۱۲ به بعد دیگر تمدید نمی شود مطمئن هستم زودتر آمده و میزان مشارکت باز هم بیشتر بود ولی باز هم خوب بود و از تمامی مسئولان بابت برگزاری انتخابات و از مردم بابت حماسه آفرینی آنها تقدیر و تشکر می کنم.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: اینکه افتتاح امروز ما در این منطقه هست آن را به فال نیک می گیریم تا خون شهدا به ما کمک کنند که هرآنچه در دولت یازدهم با مردم قول و قرار داشتیم را طی سه ماه آینده محقق کنیم. در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد اروند به دنبال توسعه زیرساخت های ارتباطی آبادان، خرمشهر و جزیره مینوشهر بودیم که کار ساماندهی این زیرساخت ها جزو اهداف ما بود.

واعظی گفت: منطقه آزاد اروند خوب فکر کرده و طرح های بسیار خوبی برای آینده دارد و یکی از غصه های ما همواره این بوده که این شهرهای با نقش پررنگ در جنگ و خط مقدم در دفاع مقدس چرا باید آبادانی آنها اینقدر طول بکشد.
 
سهم و نقشی که مردم این منطقه در دفاع مقدس دارند قابل مقایسه با هیچ نقطه ای از کشور نیست و برای همین این خطه از اهمیت بالایی برای ما برخودار است و آن را عزیز می دانیم.

وی افزود: جوانان برای عیدی خود در قالب کاروان های راهیان نور به این خطه آمده و تا یک سال خود را شارژ می کنند و این همان معنویت موجود در این خطه است که باید از آن استفاده کرد.

واعظی بیان کرد: همت و مشارکت مادی مدیرعامل منطقه آزاد اروند باعث شد تا پایلوت خط کشیدن یک میلیون در سراسر کشور از اینجا باشد. به دنبال کار بزرگتری هم هستند تا این منطقه به عنوان منطقه پایلوت دارای شهرهای هوشمند شوند.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در این سه سال و ۹ ماه گذشته نگاه ویژه ای به خوزستان داشتیم، گفت: در این سفر پروژه هایی که در آبادان، خرمشهر و اهواز افتتاح می شود حدود ۲۰۶ میلیارد تومان و در بخش های مختلف است. مجموعه پروژه های دیگری که تاکنون به بهره برداری رسیده ۹۵۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری در سه اپراتور همراه اول، ایرانسل، رایتل در کنار شرکت مخابرات ایران، سازمان فناوری اطلاعات و شرکت زیرساخت است.
 
تاکنون تحرک خوبی داشتیم و به همین دلیل رتبه خوزستان در زمینه زیرساخت های ارتباطی از ۱۶ به ۱۱ ارتقا پیدا کرده و این خبر بسیار خوبی است. همچنین شبکه انتقال استان خوزستان در سه سال اخیر پنج و نیم برابر، شبکه پهنای باند هفت برابر و مشترکان اینترنت آن ۱۰ برابر شده است.

واعظی خبر داد: تاکنون ۷۱ شهر استان توسط اپراتورهای همراه اول و ایرانسل از نسل سوم و چهارم ارتباطی برخوردار هستند. همچنین دو هزار و ۳۸۱ روستا را اینترنت دادیم.

وی عنوان کرر: فیبرنوری درون شهری کارهای خوبی شده و بین شهری نیز ۱۳۱ کیلومتر حدودا انجام شده است. هرچه بخواهیم توسعه دهیم زیرساخت های آن موجود و قابلیت انجام داریم. دولت یازدهم نگاه ویژه ای به خوزستان داشته و یک نمونه آن وزارت ارتباطات و تلفیق بخش خصوصی و دولتی است.

واعظی تصریح کرد: رئیس جمهور روز گذشته با تقدیر از اقوام مختلف لر و عرب ها و عنایت داشتن به نام آوری تمامی اقوام باز هم اعلام کرد در سفری که به خوزستان داشتیم خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم از اینکه روز سفرم ریزگردها بود ولی مردم شعار می دادند اگر هوا نداریم ولی هواتو داریم و گفت این شعار و نگاه مردم مسئولیت من را مضاعف می کند.
 
مسئولیت مضاعف یعنی اینکه دولت دوازدهم دیگر مثل دولت یازدهم کار نمی کند و باید فعالیت های خود را ارتقا دهد. انشاالله بتوانیم کارهای خوب انجام شده را به مردم ارائه دهیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار