با حضور استاندار خوزستان ؛
فاز نخست پارک موزه دفاع مقدس دزفول همزمان با چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری - روز دزفول با برگزاری آئینی با حضور استاندار خوزستان و مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان و جمعی از مسئولان ارشد نظامی و کشوری روز پنجشنبه افتتاح شد
کد خبر: ۴۳۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹ 25 May 2017
فاز نخست پارک موزه دفاع مقدس دزفول همزمان با چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری - روز دزفول با برگزاری آئینی با حضور استاندار خوزستان و مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان و جمعی از مسئولان ارشد نظامی و کشوری روز پنجشنبه افتتاح شد.
 
 مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول علاوه بر پژوهشکده و کتابخانه ، دارای موزه ای مسقف و پارک موزه است که در طراحی آن فضای سبز ، یادمان شهدای گمنام ، سردرب ، گونه های گیاهی نخل ، زیتون و فضای موزه ای دفاع مقدس همچنین مکانی برای استقرار ادوات جنگی و ماکت شهر موشکی دزفول گنجانده شده است.

طراحی این مرکز از سال 89 آغاز شده و در سالهای اخیر اجرای طراحی این مرکز به صورت مرحله ای پیش رفته است.

به مناسبت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری - روز دزفول بخش موزه مسقف مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول افتتاح شد.

در این آئین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس نیز که بیش از چهار هزار و 500 عنوان کتاب با موضوع جنگ و دفاع مقدس و دزفول در آن نگهداری می شود مورد بازدید قرار گرفت و نقشه نظامی یکی از عملیات رزمندگان علیه متجاوزان بعثی در دوران جنگ هشت ساله تشریح شد.

اجرای بیش از 100 برنامه متنوع فرهنگی ، هنری ، ورزشی و همایش در تهران ، مشهد ، قم ، اهواز و دزفول به مناسبت چهارم خرداد روز دزفول آغاز شده است.

به پاس ایستادگی و مقاومت مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس چهارم خرداد به عنوان روز دزفول نامگذایر شده است.

شهر دزفول در هشت سال دفاع مقدس هدف 176 موشک دور برد ،2 هزار و 500 گلوله توپ و 331 راکت هواپیما قرار گرفت.

2600 نفر از مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار