فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران:
در آینده اولین موشک بالستیک زمین به زمین به نام دزفول رونمایی خواهد شد
کد خبر: ۴۳۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱ 26 May 2017
به گزارش تابناک خوزستان ، سردارسرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده امروز در آئین تجلیل از نقش مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: توجه به دفاعی و موشکی کشور جدی گرفته  و طرح‌های مختلفی در این زمینه با هدف تقویت توان نظامی ما اجرا می‌شود

وی افزود: یکی از این برنامه‌ها ساخت موشک بالستیک زمین به زمین با نام دزفول است که پس از طراحی و بهره‌برداری از آن، مرحله تولید انبوه این موشک در کشور آغاز می‌شود.

سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده در ادامه  با اشاره به سخن امام (ره) مبنی بر اینکه دزفولی‌ها دین خود را به اسلام ادا کردند، افزود: مقام معظم رهبری نیز در مورد دزفولی‌ها فرمودند که مردم این شهرستان یکی از بهترین امتحانات دوران انقلاب و جنگ تحمیلی در تاریخ را به یادگار گذاشته‌اند و قهرمانی ماندگاری به ثبت رسانده‌اند و این اثر شگفت‌آور نتیجه رسوخ ایمان انقلابی تا اعماق روح و جان این مردم است.


فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه آن روزها پدافند بغداد را با پدافند مسکو مقایسه می کردند، تصریح کرد: در سال ۱۳۶۵ عملیاتی مشترک با نیروی هوایی ارتش در نظر گرفته شده بود و تنها ۳۰ درصد احتمال موفقیت حمله موشکی بود و عملا تنها ۲ فروند هواپیما داشتیم و عراق با موشک و با بمب افکن هایی که جزو تجهیزات مدرن روسیه بود، نیمه غربی کشور از جمله ایلام، اهواز، اندیمشک، دزفول، اسلام آباد تا تبریز، قم و اصفهان و تهران را مورد حمله قرار داد و در جریان این حملات، ۱۷ هزار شهید در بمباران و موشکباران های عراق از ملت ایران تقدیم شد.

حاجی زاده تصریح کرد: اگر پشتیبانی آمریکا، روسیه و کشورهای دیگر از عراق نبود، جنگ تحمیلی قطعا دو سال به اتمام می رسید و هشت سال طول نمی کشید. زیرا علاج های فراوانی در حوزه دیپلماسی انجام می شد

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران افزود: آنچه باعث شد که حتی یک مترمربع از کشورمان جدا نشود این ایستادگی و مقاومت و یکپارچگی مردم بود.

وی گفت: همان طور که در هشت سال دفاع مقدس ایستادگی کردیم، مصمم بودیم که تجهیزات را داخلی کنیم و این مسیر تا به امروز ادامه پیدا کرده است  ما به عنوان مسئول و فرمانده شرمنده ملت ایران بودیم زیرا آن روز به واسطه اینکه موشک نداشتیم، .

حاجی زاده با بیان اینکه شرایط سخت موجب شد که به خودکفایی نظامی برسیم، خاطرنشان کرد: با تکیه بر توان خود، تهدیدات دشمن را تبدیل به فرصت کرده ایم. ما از آن روز تحقیقات موشکی را شروع کردیم، بسیاری از محصولات را در زمان جنگ نداشتیم ولی بعد از جنگ این کارها ادامه پیدا کرد و در پایان جنگ تیم زرهی، لشکر زرهی و یگان های مختلف در عرصه های گوناگون داشتیم و با امکانات و غنیمتی که دنیای غرب و شرق در اختیار صدام داده بود، توانستیم خود را تجهیز کنیم و یک تهدید بزرگ منطقه ای و جهانی را به فرصت تبدیل کنیم. 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: این موضوع می تواند در تمام زمینه ها الگو باشد. امروز به یک قدرت موشکی تبدیل شده ایم و در تولید هواپیماهای بدون سرنشین، رادارها، جنگ الکترونیک، پدافند هوایی و نیروی هوایی در رده کشورهای تراز اول جهان قرار گرفته و به خودکفایی رسیده ایم.


حاجی زاده با بیان اینکه امنیت ملت ایران خط قرمز نیروهای مسلح است، گفت: ارتش و سپاه مصمم هستند که این قدرت را روز به روز افزایش دهند و اجازه نخواهیم داد که تاریخ تکرار شود. دشمن از تولید موشک توسط ما ناراحت و عصبانی است زیرا می خواهد ملت ایران ضعیف باشد تا هر وقت که اراده کرد به ایران حمله کند ولی ملت ایران حافظه ای قوی دارد و حمایت آمریکا از صدام، سرنگونی هواپیمایی مسافربری بر خلیج فارس، حمایت از منافقین و گروه های ضدانقلاب و تکفیری و داعش و عاملین جنگ در سوریه و یمن و عراق را فراموش نمی کنند.

وی با اشاره به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات عنوان کرد: با این حضور حداکثری، نیروهای مسلح برای مقابله با دشمن اقتدار بیشتری به دست آورده اند. با تکیه بر فرماندهی حکیمانه و مقتدرانه مقام معظم فرماندهی کل قوا امام خامنه ای اجازه تکرار حوادث تلخ را نخواهیم داد و با انسجام و یکپارچگی ملت ایران و لبیک آحاد مردم به مقام معظم رهبری و به حول و قوه الهی قدرت موشکی را توسعه خواهیم داد و هر روز یک قدم جلوتر خواهیم رفت.

حاجی زاده بیان کرد: در سالهای اخیر سومین کارخانه صنعتی زمین تا زمین موشکی ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تاسیس شدوهمچنین وزارت دفاع در کنار صنایع نظامی به توسعه توان موشکی و افزایش امنیت ادامه خواهد داد و حرف‌های کفار آمریکایی برای ما هیچ ارزشی ندارد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه دو هدیه برای مردم دزفول در نظر گرفته شده است، بیان کرد: در آینده اولین موشک بالستیک زمین به زمین به نام دزفول رونمایی خواهد شد و ان‌شاءالله در آینده نزدیک نیز موزه دفاع مقدس دزفول با تجهیزات موشکی غنی می‌شود زیرا حیف است شهری که با نام موشک عجین شده است، یادمانی به نام موشک نداشته باشد. 
منبع: تابناک
برچسب ها: موشک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار