رییس شبکه دامپزشکی شهرستان دالاهو اقدامات این شبکه را برای مقابله با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو تشریح کرد.
کد خبر: ۴۳۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵ 07 June 2017
به گزارش  خبرگزاری تابناک به نقل ازروابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه،  دکتر صید محمد قاسمی رییس شبکه دامپزشکی شهرستان دالاهو اظهاردا شت: با توجه به شروع فصل گرما و خطر شيوع بيماريهاى مشترک بین انسان و دام شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی اقداماتی را برای پیشگیری و مقابله با این بیماری ها از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در سطح شهرستان انجام داده است. 

وی همچنین از برگزاری 11 مورد کلاس آموزشی برای دامداران در راستای مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو در این شهرستان خبر داد و گفت: در مجموع 257 نفر در کلاس های مذکور حضور داشتند. 

این مقام مسئول یادآور شد: در کلاس های فوق راه های مبارزه و پیشگیری از این بیماری از جمله سمپاشی بدن و جایگاه نگهداری دام، رعایت بهداشت فردی،  جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام و عدم دستکاری کنه های روی بدن دام و... اراىه گردید.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان دالاهوبیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را یک بیماری خطرناک ویروسی برشمرد و تصریح کرد: این بیماری در دام علائم جسمانی خاصی ندارد،  اما در صورت انتقال به انسان بسیار خطرناک و کشنده است. 

دکتر قاسمی همچنین خاطرنشان کرد: شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی علاوه بر ارائه آموزش های یاد شده،  با همکاری دامداران به سمپاشی روستاهای با ریسک بالا اقدام  کرده است.

این مقام مسئول در پایان ضمن توصیه به شهروندان برای خرید گوشت مورد نیاز خود از مراکز معتبر و مجاز تحت نظارت دامپزشکی، یادآور شد: شماره های تماس 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه نیز آماده دریافت گزارشات،  انتقادات و پیشنهادات مردمی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار