با حضور دوباره سرمایه‌گذاران هندی
احداث تصفیه‌خانه فاضلاب سمنان با حضور دوباره سرمایه‌گذاران هندی به مراحل اجرایی نزدیک‌تر شد.
کد خبر: ۴۳۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱ 11 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، شهردار سمنان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در پی انعقاد تفاهم‌نامه اولیه در روزهای پایانی سال 94 بین شرکت فنان تجارت بین‌الملل، شهرداری سمنان و شرکت آب و فاضلاب استان سمنان مقرر شد تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر سمنان احداث شده و از پساب شهر سمنان بهره‌برداری شود.

حسین موسوی افزود: اجرایی شدن این تفاهم‌نامه نیاز به تهیه مقدماتی از سوی سرمایه‌گذار نظیر اخذ تسهیلات بانکی و ضمانت‌نامه‌ها و تصویب طرح جدید پیشنهادی در شرکت آبفای کشور داشت که به انجام رسید.

به گفته وی، پس از موافقت با اخذ وام، جلسه نهایی با حضور سرمایه‌گذاران هندی در شهرداری تشکیل شد تا اقدامات اجرایی در اسرع وقت انجام شود.

شهردار سمنان خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این طرح ظرف دو ماه آینده آغاز و زمینه برای ایجاد انشعابات و جمع‌آوری فاضلاب همه شهروندان فراهم خواهد شد.

موسوی اعتبار این پروژه را 550 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: شهرداری سمنان 25 درصد از این مبلغ را به‌صورت نقدی و تهاتری تأمین خواهد کرد.

وی میزان پساب فعلی شهر سمنان را 100 لیتر در ثانیه برآورد و تصریح کرد: در افق طرح و پس از احداث تصفیه‌خانه و تکمیل شبکه فاضلاب درون‌شهری این میزان به 350 لیتر در ثانیه افزایش خواهد یافت.

شهردار سمنان اظهار امیدواری کرد؛ با احداث تصفیه‌خانه، قابلیت بازگشت آب به چرخه مصرف و استفاده در فضای سبز و بخش کشت و صنعت فراهم می‌شود و شاهد تحول خوبی در زمینه گسترش فضای سبز شهری و صرفه‌جویی در مصرف آب خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار