حامد دارابی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه یک هزار نفر در قالب هفت کاروان امسال از سطح استان به سرزمین وحی اعزام می شوند، گفت: تاکنون هیچ یک از زائران انصراف رسمی نداده اند.
کد خبر: ۴۴۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ 15 June 2017
حامد دارابی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهارداشت:  لیست اعزام زائران برای اعزام به حج تمتع تکمیل شده و از شنبه هفته آینده زائران با مراجعه به پزشکان معتمد سازمان حج و زیارت معاینه می شوند.

 وی با اشاره به اینکه درصورت معاینه و در صورت مشخص شدن بیماری خاص، زائر از سفرمنع می شود، خاطرنشان کرد:  زائرانی که مایل به حضور در حج تمتع  امسال دارند با انجام ثبت نام در لیست ذخیره قرار گرفته و در صورتیکه زائری بدلیل معاینات پزشکی منع سفر شود از افراد در لیست ذخیره جایگزین او می شود.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه  گفت: بیشترین ثبت نام کنندگان در بین شهرستان های استان در کاروان اهل تشیع از اسلام آباد غرب و کنگاور بوده و شهرستان های پاوه و جوانرود بیشترین متقاضیان را ازمیان کاروان های اهل سنت داشته اند.

دارابی با اشاره به اینکه امسال هفت کاروان از استان کرمانشاه به سرزمین وحی اعزام می شوند، تصریح کرد: سه کاروان متعلق به اهل سنت با ظرفیت ۴۱۰ نفر و ۵۹۰ نفر دیگرنیز در قالب چهار کاروان اهل تشیع در سال ۹۶ به حج اعزام می شوند.

 این مسئول اظهارداشت:  همایش متمرکز سراسرس با حضور کلیه زائران در ۶ مرداد ماه برگزار می شود،‌اعزام زائران از ۲۵ تا ۳۰ مردادماه سالجاری از فرودگاه شهید * اشرفی اصفهانی* کرمانشاه به مقصد مدینه، انجام می شود.

 وی افزود:  زئران بمدت  ۳۰ تا ۳۳ روز اعمال حج را بجا می آورند که پنج روز در مدینه و مابقی  را در مکه بسر خواهند برد و زائران اهل سنت در دو هتل و کاروان اهل تشیع نیز در دو هتل دیگر اسکان می یابند.

 مدیر کل حج و زیارت استان کرمانشاه انصراف رسمی زائران را به دو صورت عنوان کرد: زائرانی که  در سال ۸۶ ثبت نام کرده اند، فیشهای ثبت نامی را تا یک میلیون تومان به بانک عامل باز گرداننده و از رفتن به حج  انصراف داده و  صورت دیگر آن انصراف عده ای از زائران متقاضی  حج تمتع امسال است که ثبت نام قطعی کرده اند.
 
گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار