امام جمعه کرمانشاه بهترین راه مقابله با آمریکا را اتکای به داخل و پرداختن به اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: دشمنان و ابرقدرت‌های جهان نمی‌خواهند استقلال و خود‌کفایی کشور ایران را ببینند.
کد خبر: ۴۵۰۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ 30 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس ، آیت‌الله شیخ‌مصطفی علما در نشست با مدیرکل صنعت‌، معدن، تجارت استان کرمانشاه، اظهار داشت: تحریم‌ها برای کشور 

درس بزرگی به همراه داشت و همه فهمیدند که دشمنان و ابرقدرت‌های جهان نمی‌خواهند استقلال و خود‌کفایی کشور ایران را ببینند.

امام جمعه کرمانشاه بهترین راه مقابله با آمریکا را اتکای به داخل و پرداختن به اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: یکی از مهمترین خط مشی‌های اقتصادی کشور این است که از وابستگی به نفت و گاز رها شویم و بتوانیم تولید ناخالص کشور را بالا ببریم.

وی به استعدادهای خوب استان کرمانشاه در راستای توسعه اقتصادی اشاره و بیان کرد: ظرفیت‌های تجاری این استان به دلیل هم مرز بودن با عراق و همچنین بخش کشاورزی و دامداری بالا است.

علما با بیان اینکه استعداد‌های این استان برای شکوفایی بسیار است، تصریح کرد: امروز کرمانشاه نیازمند مدیریت دلسوز با همتی بالا و همچنین تقویت روحیه کار و تلاش در استان است.

وی بیان کرد: امروز استان کرمانشاه درگیر مشکلات فراوان فرهنگی و اجتماعی است که تمامی این مشکلات ریشه در بیکاری جوانان دارد.

مدیرکل صنعت‌، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز در این دیدار، گفت: تاکنون یک‌هزار و 21 پروانه بهره‌برداری واحد‌های صنعتی در استان کرمانشاه صادر شده است که حدود 200 واحد آن تعطیل شده است.

نعمت‌الله حقیقی افزود: 800 واحدی که امروز فعال هستند نیز با مشکلات بسیاری روبرو هستند به طوری که با نصف و حتی یک‌سوم ظرفیت خود مشغول به کار هستند.

وی مهمترین مشکل صنعت استان را بازار دانست و تصریح کرد: شرایط بین‌المللی و فضای منطقه‌ای اثرات زیادی بر این موضوع دارد.

حقیقی یادآور شد: امسال یک‌هزار میلیارد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت کرمانشاه پیش‌بینی شده که با صدور پروانه بهره‌برداری برای 120 واحد در استان، زمینه اشتغال سه هزار و 500 نفر فراهم می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار