سرپرست تیم "جراحان پلاستیک مناطق محروم"خبر داد:
رئیس مرکز جراحی پلاستیک بیمارستان ۱۵ خرداد تهران با بیان اینکه در نوزدهمین سفر به مناطق محروم کشور رکود جراحی شکاف کام و لب از روز جمعه تا امروز با تعداد یکصدو ۵۵ عمل جراحی از روز جمعه تاکنون مخصوصا روزهای شنبه و دوشنبه در جهان شکسته شد و برآورد می شود تعداد عمل جراحی شکام و لب در این نوزده سفر به بیش از سیزده هزار برسد.
کد خبر: ۴۵۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۹ 05 July 2017
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، امروز عبدالجلیل کلانتر هرمزی با با بیان اینکه در سفر به مناطق محروم در جهت ویزیت و مداوای بیماران دارای سازو کار هستیم، اظهارکرد: ویزیت و جراحی بیماران کاملا رایگان انجام می شود، و در سفر به مناطق محروم اطلاعات از روستا ها و مراکز بهداشتی گرفته شده و انجمن های مردم نهاد در این راستا اطلاع رسانی می کنندو در سفر تیم ما در نهم تیرماه سالجاری بلافاصله  درمانگاه و اتاق عمل جهت ویزیت و جراحی بیماران شکاف کام ولب آماده شد.

وی در ادامه به همکاری رئیس بیمارستان امام خمینی کرمانشاه ( دکتر بهنام رضا مخصوصی) و آمادگی بیمارستان این بیمارستان اشاره کرد و گفت: افرادی که بطور جد نیازمند جراحی  شکاف کام و لب بوده و بعلت هزینه بالا و سختی های موجود توان پرداخت هزینه عمل را نداشته اند در اولویت قرار گرفتند.

فوق تخصص جراحی پلاستیک دانشگاه شهید بهشتی تهران با بیان اینکه در میان یک هزارو ۲۰۰ بیمار بیش از ۹۰۰ بیمار که نیازمند به عمل جراحی بوده را پیدا کردیم که  در صورت در اختیار داشتن اتاق عمل و تجهیزات بیشتر بیش از این آمار ویزیت و جراحی می کردیم که بر آورد می شود تا پایان امروز سه شنبه بیش از یکصدو پنجاه نفر عمل جراحی شده و رکورد عمل جراحی شکاف کام و لب در جهان شکسته شود.
 
پروفسور کلانتر هرمزی تصریح کرد: در طول سفرهای گدشته تعدا د تیم ما  بیست و یک نفر بود که درسفر نوزدهم تعداد جراحان به ۲۴ نفر رسیده  و تیم ما در این سفرشامل متخصص بیهوشی کودکان و اطفال، که قبل از این کودکان کم تر از ۵ سال را بدلیل احتمال خونریزی عمل نمی کردیم، همچنین متخصص ارتوپدی نیز همراه تیم بوده که در بیمارستان امام رضا ( ع) و شهرستان پاوه یکصد و پنجاه نفر از بیماران در پاوه و یکصدو چهل نفر دیگر در بیمارستان امام رضا ویزیت شده اند.

وی درادامه گفت: سالن بیمارستان امام خمینی ( ره) بیش از پانزده بار مملو و خالی از جمعیت شد که تقریبا یک هزارو ۵۰۰ نفر از بیماران ویزیت که در صورت گرفتن آمار رسمی بیش از این تعداد ویزیت شده اند، که متخصص گفتار درمانی و گوش ، حلق و بینی حصور داشته که متخصص گوش حلق و بینی لوله  گذاری را در گوش بیماران مبتلا به شکاف کام انجام داده و متخصصان ارتودنسی در چهار روز به بیمارانی که نیازمند مشاوره به ارتودنسی بودند خدمات رسانده و ویزیت کردند.

دکتر کلانترهرمزی هدف خود و تیم  جراحی را احساس وظیفه و‌خدمت به مردم ذکر کرد و گفت: هدف ما از سفر به مناطق محروم این است که بجای اینکه بیماران در تهران به سراغ ما بیایند، ما بسوی آنان برویم و این کار برای من لذت بخش است که به بیماران نیازمند بدون صرف هزینه و زمان خدمات پزشکی ا ایه داد، و من با جان ‌ و دل برای بیماران نیازمند کار می کنم. 

این فوق تخصص جراحی پلاستیک در ادامه اظهار کرد: عمر و زمان ما کوتاه است، بیمارانی هستند که نیازبه دستگیری ما دارند، و کمک به آنان باعث آرامش در زندگی می شود و‌آنچه که مهم است اعتماد بیماران و خانوده های آنان به ما است و در سفرهای گذشته دوازده هزار عمل جراحی انجام شده که بیش از سیزده هزارو ۴۰۰ نفر ویزیت شده اند و‌۳ هزارو ۲۰۰ نفر نیز درشهرهای کوچک به تهران در صورت شدت بیماری منتقل شده و در جهت عمل جراحی بیش از یک هزا نفر تهران نامه داده ایم که مورد عمل جراحی قرار گیرند.

 وی اظهارداشت: فعالیت تیم پزشکی ما در سال ۱۳۸۷ آغاز شد و اولین گروهی بودیم که سفر خود را به مناطق محروم شروع کرده که پس از آن برخی از گروههای دیگر جهت درمان بیماری در زمینه ی  سرطان، اورولوژ ی و..، بدنبال کار ما سفر خود را به مناطق محروم آغاز کرده و اکنون سازمان های مردم نهاد درزمینه های خدمات پزشکی عومی، مامایی ، واکسیناسیون  و..به فعالیت مشغول هستند.

وی با بیان اینکه بیماری شکاف کام ولب مادرزادی بوده و در کشورهای جهان سومی به ازای ۸۰۰ تولد ابتلا به این بیماری دو برابر کشورهای پیشرفته است، افزود: قرار  گرفتن در معرض تابش اشعه ایکس، بیماری ژنتیک ، آبله مرغان، بیماری های عفونی ، ازدواج فامیلی و... د ابتل به این بیماری دخیل است و تا کنون در سطح استان کرمانشاه موردی از ابتلا به این بیماری ناشی از ازدواج فامیلی مشاهده نشده است.

کلانتر هرمزی خاطر نشان کرد: خانه های بهداشت باید مشاوره ژنتیک را به افراد رایه دهند و بعنوان بازوی توانمند دانشگاه علوم پزشکی دراین زمینه کمک کننده باشند و در سفر نوزدهم ما بالغ بر ده استان ما بیمار شکاف کام ولب ویزیت کرده ایم و آمار ابتلابه شکاف کام و لب نسبت به سطح جهانی قابل قبول است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار