کد خبر: ۴۵۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 07 July 2017
مدیر عامل راه آهن کشور با بیان اینکه توسعه حمل و نقل ریلی به معنای مدیریت انرژی برای توسعه پایدار کشور است گفت: نباید سهم راه آهن در توسعه نادیده گرفته شود.

سعید محمد زاده پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران کل راه آهن سراسر کشور درسالن جلسات راه آهن جنوب در اهواز با اشاره به توجه و تاکید به حمل و نقل ریلی در برنامه ششم توسعه و اهمیت آن در توسعه اقتصادی کشور،اظهار کرد:پرچمدار و طلایه دار توسعه ریلی، سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در تدوین برنامه های پنجساله توسعه است.

وی با طرح این سئوال که آیا جهت توسعه حمل و نقل کشور در راستای بند 24 و 25 برنامه ششم توسعه کشور است بیان کرد:باید جلوی انحراف برنامه گرفته شود.

محمدزاده با انتقاد از نادیده گرفتن و بی توجهی به سهم بخش حمل و نقل ریلی در توسعه یادآور شد: این درحالیست که شاهد تصویب بندهای 24 و 25 قانون برنامه ششم توسعه و تاکید مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و دولت بر توسعه حمل و نقل ریلی به واسطه مزیت های آن در مقایسه با جاده هستیم.

وی خاطر نشان کرد: حمل بار و مسافر از طریق خطوط ریلی و راه آهن آنقدر بدیهی است که وقتی این بار از روی جاده به سمت ریل می آید مصرف سوخت آن یک هفتم می شود و حتی درصورت برقی شدن ریل مصرف سوخت آن کمتر از این هم خواهد شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار