کد خبر: ۴۶۰۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴ 16 July 2017
مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان در همایش هفته تامین اجتماعی که در سالن همایش سازمان تامین اجتماعی خوزستان برگزار شد، با اشاره به جمعیت دو میلیون و 800 هزار نفری شرکای تامین اجتماعی در خوزستان اظهار کرد: نزدیک 59 درصد جمعیت استان و 42 میلیون نفر جمعیت کشور که حدود 54 درصد کل کشور را تشکیل می دهند، جزو شرکای سازمان تامین اجتماعی هستند. 

وی افزود: بیمه‌ شدگان تحت پوشش تامین اجتماعی در خوزستان 6 درصد و مستمری ‌بگیران 7 درصد کل آمار کشوری هستند یعنی تعداد پرداخت‌ کنندگان به تامین اجتماعی از تعداد دریافت‌کنندگان آن در استان کمتر است و اگر مهاجرت بازنشستگان نبود، میزان آن  نسبت به آمار کشوری افزایش می یافت. 

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان با بیان این که ضریب پشتیبانی در استان و کشور از میانگین جهانی آن کمتر است، بیان کرد: ضریب پشتیبانی برای سازمان های بیمه گر در جهان 6 و در کشور 5 و برای استان خوزستان 4 و 68 دهم درصد است که از میانگین جهانی کمتر است.  

وی ادامه داد: ضریب پشتیبانی برای شهرستان مسجدسلیمان 2. 6 درصد است یعنی در این شهر اشتغال نیست و شاغلان هم در حال بازنشستگی هستند و به هیمن دلیل با کاهش این ضریب مواجه ایم و در مقابل شهر سوسنگر د به واسطه پروژه هایی که اخیرا در آن تعریف شده، بیش ترین ضریب پشتیبانی را در استان دارد. 

یارعلی زاده با اشاره به مطالبات سازمان تامین اجتماعی از نهادها و سازمان های اقتصادی استان، گفت: سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال 95 نزدیک 1800 میلیارد تومان از پایگاه های استان مطالبه دارد و علی رغم این که ماده 49 و 50 قانون تامین اجتماعی اختیارات لازم را به منظور انسداد و توقیف اموال برای دریافت این مطالبات در اختیار ما گذاشته است، از آن ها به عنوان فرصت در اختیار کارگاه و تعامل با آن ها یاد می کنیم. 

وی افزود: حدود 144 میلیارد تومان از کل بدهی های سازمان تامین اجتماعی مربوط به ادارات دولتی و 175 میلیارد تومان آن مربوط به شهرداری و ارگان های تابعه آن است.  همچنین تنها دو شرکت توسعه نیشکر هفت تپه با 250 میلیارد تومان و شرکت کارون شوشتر با 200 میلیارد تومان، 450 میلیارد تومان بدهی به سازمان تامین اجتماعی دارند. 

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان با بیان این که ماهانه هزار و 163 نفر در استان به مستمری بگیران افزوده می شود، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 16 هزار و 165 نفر در خوزستان بازنشسته شدند و 20 هزار و 356 رای برای بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور صادر شد که میانگین سنی این بازنشستگان بین 45 تا 48 سال است که باید هم تراز با امید زندگی بالا می رفت ولی این گونه نشده است. 

وی درخصوص گردش مالی سازمان تامین اجتماعی اذعان داشت: گردش مالی  این سازمان در سال گذشته 563 میلیارد تومان بوده است و پیش بینی می شود امسال شاهد گردش مالی 600 میلیارد تومانی باشیم.  سال 95 تراز منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی در خوزستان مثبت 2. 6 بود که برای یک سازمان بیمه‌ گر شاخص خوبی نیست. 

یارعلی زاده خاطرنشان کرد: 89 درصد منابع تامین اجتماعی که می تواند منابع 22 گانه ما باشد، مربوط به حق بیمه است که اگر از سوی نهادها پرداخت نشود، منابع سازمان تامین اجتماعی قابل تامین نیست.  

وی با اشاره به چهار فصل بودجه ای سازمان تامین اجتماعی، گفت: هزینه‌های پرسنلی، اداری، سرمایه‌ای و پرداخت‌های انتقالی و تعهدات قانونی، چهار فصل بودجه این سازمان را تشکیل می دهند ولی 96 درصد از مصارف تامین در سال گذشته تنها مربوط به فصل چهارم بودجه یعنی پرداخت تعهدات قانونی بوده است. 

مدیر کل تامین اجتماعی استان خوزستان با بیان این که در دولت تدبیر و امید اقدامات فیزیکی خوبی رد سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته، بیان کرد: امسال شعبه 7 تامین اجتماعی اهواز، شعبه 2 دزفول و شعبه اقماری حمیدیه، راه‌اندازی شدند.  در گذشته 7 کارگزاری در خوزستان وجود داشت که با پیگیری‌های صورت گرفته، مجوز راه‌اندازی 10 کارگزاری دیگر صادر شد که 7 عدد آن راه‌اندازی شده و 3 کارگزاری دیگر در حال راه‌ اندازی است و برای 5 مجوز دیگر هم در حال رایزنی هستیم. 

وی با اشاره به بخشنامه سازمان تامین اجتماعی در خصوص بخشودگی جرایم در راستای اقتصاد مقاومتی و بهبود فضای کسب ‌و کار و حمایت و رونق تولید، گفت: جرایم انباشته مالی کارفرمایان تامین اجتماعی در استان خوزستان نزدیک 513 میلیارد تومان است که با هدف‌گذاری و اطلاع‌رسانی گسترده و موظف کردن شهرداری‌ها به استفاده از این بخشودگی، نزدیک 13 هزار تقاضا برای استفاده از این بخشودگی ها دریافت شد. 

یارعلی زاده ادامه داد: پیش‌بینی می شود نزدیک 400 میلیارد تومان جرایم قابل بخشش را از کارگاه‌ها در سطح استان دور کنیم که تاکنون 305 میلیارد تومان از آن بخشوده و درکمیته های مربوطه تصویب شده است. 

وی با اشاره بر زیرساخت های مناسب سازمان تامین اجتماعی رد یحث خدمات آی تی در استان عنوان کرد: اکنون 25 شعبه از کل 36 شعبه استان، مجهز به فیبر نوری هستند و بقیه شعبه‌ها در حال تکمیل هستند که همه این اقدامات نشان‌ دهنده اهمیت و تاثیرگذاری سازمان تامین اجتماعی در استان است. 

شوشان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار