کد خبر: ۴۶۵۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 24 July 2017
نماینده مردم شوش در مجلس گفت: به علت گرمای زیاد و مشکلاتی که برای مجموعه برق منطقه به وجود آمد یک ایستگاه فوق توزیع به طور کامل از مدار خارج و همه ترانس‌های آن سوخت.

سید راضی نوری  با اشاره به مشکل برق موجود در حوزه انتخابیه خود مطرح کرد: متأسفانه به خاطر گرمای زیاد و مشکلاتی که برای مجموعه برق منطقه به وجود آمد یک ایستگاه فوق توزیع به صورت کامل از مدار خارج شد و تمامی ترانس‌های آن دچار سوختگی شد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر نوسانات برق در بیشتر روستاها و چند شهر حوزه انتخابیه بنده اتفاق می‌افتد، به ویژه در زمان اوج مصرف برق معمولاً ما دارای قطعی برق هستیم.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس دهم همچنین تصریح کرد: مصرف بالای برق در این ایام، گرمای زیاد و همچنین خروج ایستگاه فوق توزیعی برق باعث شده که مشکلات برق حوزه انتخابیه بنده چند برابر شود و در حال حاضر به هر میزان که می‌خواهند مشکلات را ساماندهی و یا برق را از نقاط دیگر به اینجا منتقل کنند و به نوعی باعث تعدیل نیروی برق شود جواب نداده است.

نوری در ادامه یادآور شد: برای ساماندهی این موضوع نیاز است که این ایستگاه را کاملاً به روز کنند چرا که ترانس‌های این نیروگاه بسیار قدیمی و از تاریخ گذشته است و دارای ولتاژ بسیار پایینی هستند؛ بنابراین لازم است مجموعه برق منطقه با هماهنگی و حضور وزارت نیرو به مجموعه توزیع برق کمک کنند تا این مشکل به صورت زیربنایی حل شود.

وی در پاسخ به این سوال که تاکنون چه اقداماتی از سوی وزارت نیرو برای حل مشکل مذکور صورت گرفته است، گفت: تاکنون چند بار از منطقه بازدید کرده‌اند بنده هم با معاونین مجموعه توانیر هم رایزنی‌هایی داشتم، صحبت‌هایی در این بین اتفاق افتاده اما قدم‌هایی که بتواند این مشکل بزرگ مردم را حل کند برداشته نشد لذا نیازمند این است که وزارت نیرو به صورت اساسی و جدی وارد موضوع شود چرا که این مسئله موضوع ساده‌ای نیست که به راحتی بتوان از آن گذشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین با اشاره به اینکه وزارت نیرو قرار بود این موضوع را در اسرع وقت پیگیری و رسیدگی کند اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است، گفت: در حال حاضر مشکل اساسی این است که حل چنین مشکلی نیاز به زمان دارد اما به این نکته هم باید توجه کرد که ما باید تا سال آینده این مشکل را به صورت ریشه‌ای حل کنیم چرا که به صورت مقطعی و موقت مشکل برق حوزه انتخابیه بنده با انتقال برق از سایر نقاط حل شده اما این تنها یک مُسکن است و باید به صورت اصولی و ریشه‌ای و تا حداکثر زمستان سال جاری حل شود.

نماینده مردم شوش در مجلس دهم در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مسئولانی که تاکنون برای حل این مشکل وعده‌هایی داده‌اند باید تا حداکثر زمستان این مشکل را حل کنند تا در تابستان سال آینده با این مشکل مواجه نشویم چرا که فشار بسیار زیادی که به برق منطقه وارد شده است ترانس‌ها دچار سوختگی شده‌اند و دیگر نمی‌شود با مسکن آنها را درمان کرد.

وی ادامه داد: به روز کردن ترانس‌های برق در برنامه قبلی مسئولان مربوطه بود اما این مسئله زمان بسیاری را به خود اختصاص داد. امسال به خاطر فشار بسیار زیاد راه حل‌های قبلی دیگر پاسخگو نیست. برای بهبود این مشکل هم قول داده‌اند در مدت زمان کم راه حل اساسی پیش‌بینی کنند اما اکنون باید به این فکر باشند که بتوانند از جای دیگر برق را به صورت موقت از نقاط دیگر تأمین کنند تا در زمستان با قولی که داده‌اند مشکل را به صورت اساسی حل کنند.

نوری همچنین یادآور شد: نوسانات برق و بالا پایین بودن آن وسایل برقی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد اکنون هم برخی خانوارها از این موضوع شاکی هستند که وسایل آنها مشکل پیدا کرده است که امیدواریم در کوتاهترین زمان این مشکل حل شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون برآورد خسارتی از این مشکل صورت گرفته است یا خیر، گفت: تاکنون از خسارت موجود برآوردی صورت نگرفته است و اطلاع دقیقی در این‌باره ندارم.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو باید روی این مسئله وقت بیشتری بگذارد و به صورت اساسی ورود کند تا مشکل حل شود و مسئولان این وزارتخانه هم گوش‌هایشان را برای شنیدن حرف منطقه‌ای استان خوزستان نیز باید گوش شنواتر کنند و به حرف آنها گوش دهند چرا که این گزارش‌ها را از قبل به این وزارتخانه داده بود اما قرار بود وزارت نیرو بیشتر روی این مسئله اهتمام داشته باشد و مقرر شده بود کارگروهی به صورت میدانی به منطقه ما بفرستند و تصمیم میدانی بگیرند تا بر گرمای طاقت فرسای استان خوزستان مرهمی باشد اما تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار