کد خبر: ۴۶۶۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 25 July 2017
استاندار خوزستان گفت: با توجه به کارهایی که در حال انجام است محور اهواز به ایذه ظرف 4 تا 5 سال آینده به بزرگراه تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی  با بیان این‌که برای منطقه ایذه دو مصوبه در نظر گرفته شده است، گفت: مصوبه اول مصوبه آزادراه اهواز – ایذه – لردگان – اصفهان است که دولت آن را در اردیبهشت ماه مصوب کرده است. مساله دیگر خط آهن اصفهان به اهواز است که این طرح نیز جزو قول‌های رئیس جمهور در سفر به استان چهارمحال و بختیاری است. راه‌آهن کشور نیز شدیدا به انجام این کار رغبت دارد زیرا توجیه‌دارترین طرح خط آهن خاورمیانه این طرح است. 

شریعتی ادامه داد: دولت مصمم است که این طرح را انجام دهد و پیگیر اجرای خط آهن اصفهان – اهواز است. حتی در این زمینه راه‌آهن کشور اعلام کرده که خود این آمادگی را دارد که به دنبال سرمایه گذار برای اجرای این طرح باشد تا شاهد اجرا شدن این خط آهن در کشور باشیم زیرا این طرح یک طرح توجیه‌دار از نظر اقتصادی است.

 وی افزود: اجرای طرح هزینه‌ای حدود 4 میلیارد دلار نیاز دارد که هزینه بسیار سنگینی برای دولت است. در این زمینه با وزیر راه جلسه‌ای را در روزهای آینده برگزار خواهم کرد تا پیگیر اجرای طرح باشیم. اجرای این طرح‌ها در ایذه چه از نظر جاده‌ای و ریلی این شهرستان را دارای پتانسیلی می‌کند.

استاندار خوزستان با بیان این‌که محور اهواز به ایذه در حال تبدیل به بزرگراه است، خاطر نشان کرد: در چند روز آینده با توجه به اینکه پیمانکار طرح نیز مشخص شده است، قطعه هفتکل به باغملک که حلقه مفقوده این بزرگراه است، کلنگ زنی و عملیاتی اجرایی آن آغاز می‌شود. قسمت باغملک به سمت بارانگرد نیز در حال انجام است. ایذه تا هلایجان نیز تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.

وی گفت: با توجه به کارهایی که در حال انجام است محور اهواز به ایذه ظرف 4 تا 5 سال آینده به بزرگراه تبدیل خواهد شد و با این کار، طرح پروپیلن در ایذه از که عنوان می‌شود مشکلاتی در بحث تردد خواهد داشت، توجیه پیدا می‌کند و مشکلات نیز حل می‌شود. شاید اجرای این طرح در جایی دیگر سود بیشتری داشته باشد اما در ایذه نیز سود خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار