فرماندار کنگاور از ایجاد دبیرخانه دائمی فرهنگی و هنری معبد آناهیتا در اسنتان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۴۶۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 26 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛ جلسه مشترکی بین علیرضا ایزدی، فرماندار کنگاور با معاونین فرهنگی و مطبوعاتی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اعم از آرشام خرسندپور سرپرست معاونت هنری و سینمایی و پریسا محمدی سرپرست معاونت فرهنگی و مطبوعاتی امروز چهارشنبه برگزار شد.

فرماندار کنگاور در این جلسه با اشاره به جایگاه معبد آناهیتا در شهرستان کنگاور گفت : آناهیتا می تواند به قطب فعالیتهای فرهنگی هنری  تبدیل شود و باید از ظرفیت این معبد که جایگاه یکتاپرستی بوده است به درستی استفاده کرد.

علیرضا ایزدی افزود: این معبد می تواند زمینه توسعه پایدار را در شهرستان کنگاور فراهم کند و در حقیقت معبد آناهیتا تنها نقطه برای این توسعه است.

وی ادامه داد: معبد آناهیتا بنایی است که با این ویژگی ها در دنیا بی نظیر است و راه اول و آخر توسعه کنگاور معبد آناهیتا است. لذا در کنار این معبد باید روح هنر دمیده شود. و لذا باید معبد به یک پایگاه فرهنگی هنری تبدیل شود.

ایزدی با تاکید بر بافت فرهنگی دینی حاکم بر کنگاور گفت : موضوعات هنری از جمله موسیقی باید با تدبیر دنبال شود و در سایر حوزه های هنری نیز از جمله خوشنویسی، نمایش و شعر نیز باید رویکرد مناسبی را اتخاذ کرد.

در ادامه این جلسه آرشام خرسند پور سرپرست معاونت هنری و سینمایی نگاه هنرمندانه فرماندار را شایسته تقدیر دانست و افزود : دبیرخانه دائمی فرهنگی هنری معبد آناهیتا می تواند جریان مناسبی در حوزه های مختلف فرهنگی هنری شکل دهد.

وی افزود : تغییر نگاه مردم با هنر امکان پذیر است و لذا می توان برنامه ریزی مناسب برای برگزاری شبهای هنر آناهیتا را دنبال کرد.

در ادمه محمدی معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به جایگاه کنگاور در حوزه های مختلف فرهنگی گفت: کنگاور از ظرفیت بالایی در حوزه شعر برخوردار است و لذا باید از این ظرفیت به نحو درستی استفاده کرد.

وی افزود: ظرفیت های فرهنگی زمانی نمایان می شوند که به خرده فرهنگ ها توجه جدی صورت گیرد و لذا باید این خرده فرهنگ ها را به درستی معرفی کنیم و این موضوع با همکاری و همراهی تمامی دستگاههای فرهنگی قابل انجام است.

سرپرست معاونت فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با  عدالت فرهنگی به دنبال آن است تا فعالیت های فرهنگی هنری را در سطح شهرستانها دنبال کند و این رویکرد به زودی نتایج آن برای همه روشن خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار